|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۳۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
آخرین محموله نفت ایران در اوایل اکتبر به ژاپن رسید، زیرا پالایشگاه‌ها و بانک‌های ژاپنی تلاش داشتند کلیه مبادلات مربوط به نفت را پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا تسویه کنند.
 وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد پالایشگاه‌های ژاپنی به دنبال دریافت معافیت توکیو از تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران، آماده‌سازی برای از سرگیری واردات نفت ایران را آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، هیروشیگه سیکو در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اظهار کرد: به دنبال تصمیم آمریکا برای اعطای معافیت به ژاپن، شرکت‌های ژاپنی آماده خواهند شد تا واردات نفت ایران را از سر بگیرند.

شرکت نفت و انرژی JXTG Nippon که بزرگترین پالایشگاه نفت ژاپن است تایید کرد به دنبال تحولات اخیر، سرگرم بررسی از سرگیری واردات نفت ایران است.

تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران از دوشنبه هفته جاری آغاز شد با این حال بزرگترین خریداران نفت ایران برای خرید نفت از ایران تا ماه مه معافیت موقتی دریافت کرده‌اند و تا آن زمان انتظار می‌رود خرید خود را به میزان کاهش قابل توجهی دهند.

براساس گزارش پلاتس، آمریکا به چین، هند و ترکیه که بزرگترین خریداران ایران هستند و همچنین ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، یونان و تایوان معافیت موقتی داده است با این حال آمریکا بر هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تاکید کرده است.

آخرین محموله نفت ایران در اوایل اکتبر به ژاپن رسید، زیرا پالایشگاه‌ها و بانک‌های ژاپنی تلاش داشتند کلیه مبادلات مربوط به نفت را پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا تسویه کنند.

پالایشگاه‌های ژاپنی معمولا گریدهای مدیوم و سنگین را وارد می‌کنند و نفت فروزان و نفت سنگین ایران عمده واردات نفت ژاپن از ایران در سال گذشته بوده است.

بر پایه آمار وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، در فاصله ژانویه تا اوت، نفت سنگین ایران ۵۷.۴ درصد و نفت فروزان ۲۸.۴ درصد از مجموع واردات نفت ژاپن از ایران به میزان ۱۶۶ هزار و ۸۹۰ بشکه در روز را تشکیل داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین