کد خبر: ۲۳۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
یک علت دیگر هم ترس از ریاضی است. حجم بالای محتوا و کار بیشتری که این درس نیاز دارد یک ترس را بوجود آورده؛ البته در گذشته گرایش بیشتر بود زیرا زمینه اشتغال وجود داشت و بچه‌ها رنج ریاضی را می‌پذیرفتند.
 ایسنا به نقل از سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نوشت: بارها خطر کاهش گرایش به رشته ریاضی را گوشزد و اعلام کرده ام که آینده مهندسی در خطر است.

عبدالرسول عمادی با اشاره به کاهش حضور دانش‌آموزان در رشته ریاضی اظهار کرد: در جریان هدایت تحصیلی کاهش محسوسی را در گرایش به رشته تجربی داریم، منتها کمتر به نفع رشته ریاضی تمام شده و بیشتر به نفع رشته انسانی و حتی رفتن دانش‌آموزان به سمت شاخه‌های فنی و کاردانش بوده است.

وی افزود: همچنان نگران رشته ریاضی هستیم، البته باید به این مسئله توجه کنیم که برای فارغ‌التحصیلان رشته ریاضی زمینه اشتغال نهایی در رشته‌های مهندسی و  ریاضی چندان تضمین شده  نیست که باعث کاهش گرایش خانواده‌ها شده است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عدم گرایش به ریاضی در مناطق کشور عمدتا سه دلیل دارد گفت: یک دلیل این است که در برخی مناطق که داوطلب ریاضی کم است به حدنصاب تشکیل کلاس نمی‌رسد، مثلا سه یا چهار دانش آموز داریم و خود به خود برای آنها کلاس تشکیل نمی‌شود. یک علت دیگر عدم علاقه است و عمدتا به این دلیل است که کمتر منجر به اشتغال می‌شود.

عمادی ادامه داد: یک علت دیگر هم ترس از ریاضی است. حجم بالای محتوا و کار بیشتری که این درس نیاز دارد یک ترس را بوجود آورده؛ البته در گذشته گرایش بیشتر بود زیرا زمینه اشتغال وجود داشت و بچه‌ها رنج ریاضی را می‌پذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه ما با ایجاد زمینه‌های اشتغال و امید به آینده و با تجدید نظر در محتوای کتب ریاضی که بیشتر نیازها را پوشش دهد به دنبال افزایش گرایش به سمت ریاضی هستیم گفت: همچنین با تشکیل کلاس‌های کم تعداد می‌توانیم رشته ریاضی پوشش دهیم. هر سه هدف را در برنامه‌هایمان داریم و پیگیر آن در تعاملات فرابخشی هستیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: بارها خطر کاهش گرایش به رشته ریاضی را گوشزد و اعلام کردم که آینده مهندسی در خطر است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین