|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۳۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن با اشاره به تشدید حملات نظامی ائتلاف سعودی علیه این کشور، دعوت آمریکا برای توقف جنگ علیه یمن را دروغین خواند.
 رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن با اشاره به تشدید حملات نظامی ائتلاف سعودی علیه این کشور، دعوت آمریکا برای توقف جنگ علیه یمن را دروغین خواند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن دعوت آمریکا برای توقف جنگ علیه یمن را دروغین خواند و تاکید کرد که واشنگتن همچنان در تمامی زمینه‌ها در حال حمایت از ائتلاف متجاوز به یمن است.

وی افزود این دعوت آمریکا به توقف جنگ علیه یمن؛، نوعی مزایده و اعلام ورود به مرحله جدیدی از تشدید [اقدامات نظامی] است. حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن همچنان در تمامی سطوح ادامه دارد و پیش از این موضع آمریکا، تدارک زیادی در سطح نظامی برای تشدید اقدامات نظامی در ساحل غربی دیده شده است.

عبدالسلام تاکید کرد: هیأت ملی مذاکره‌کننده هیچ تماس یا دعوتی از سوی سازمان ملل یا سایر طرف‌های بین‌المللی برای آغاز دور جدید مذاکرات دریافت نکرده است و سخن آمریکا درباره دور جدید مذاکرات نوعی مزایده برای کاستن فشار جهانی در قبال رنج‌های انسانی و طاقت‌فرسای ملت یمن است.

وی افزود: این دعوت‌های آمریکا صرفا دروغ و افتراء است و واقعیت موجود بیانگر تشدید اقدامات نظامی است که از چند ماه پیش تدارک آن دیده شده است. سازمان ملل تصمیم‌گیرنده نیست و منفعل است. تشدید اقدامات نظامی در ساحل غربی نیز بیانگر شکست متجاوزات است که نتوانسته‌اند تاکنون دستاوردی کسب کنند.

رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن تاکید کرد که ملت یمن باید به ارتش و کمیته‌های مردمی اعتماد کنند و روزی نتیجه پایداری خود در قبال کشورهای متجاوز را ببینند. دشمن در این نبرد از هر نظر زیان دیده است و ملت یمن گامهای محکمی برای تحقق پیروزی برداشته است. ما دست‌های خود را برای صلحی فراگیر و عادلانه برای حفظ آزادی و استقلال کشورمان دراز می‌کنیم.

وی پیش از این در روز پنجشنبه نیز در واکنش به دعوت آمریکا برای پایان یافتن جنگ یمن، موضع‌گیری کرد و گفت که آمریکا باید خود را به توقف جنگ علیه یمن فراخواند و اگر واقعا در این امر جدی است باید گامهای ملموسی برای رفع پوشش و حمایت سیاسی از این جنگ بیهوده بردارد و حمایت لجستیک و اطلاعاتی از این جنگ را فورا متوقف کند.

عبدالسلام بر ضرورت توقف تامین سوخت جنگنده‌ها، پرواز هواپیماهای جاسوسی در آسمان یمن، خروج افسران آمریکایی از اتاق‌های عملیات ائتلاف سعودی و لغو قراردادهای تسلیحاتی با این ائتلاف تاکید کرد و گفت که در این صورت دعوت‌های واشنگتن به توقف جنگ علیه یمن تاثیر خواهد گذاشت و موجب گشایش مقابل طرف‌های مسئول برای حل سیاسی و جامع جنگ یمن خواهد شد.

«جیمز متیس» و «مایک پامپئو» وزرای دفاع و خارجه ایالات متحده آمریکا طی چند روز اخیر و در پی بالا گرفتن انتقادهای بین‌المللی از عربستان در پی قتل روزنامه‌نگار منتقد مقیم آمریکا، خواستار آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح در یمن طی 30 روز آینده شدند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین