|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۳۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
برای تسهیل در ترافیک باید نواقص ترافیکی‌اش اصلاح می‌شد که برهمین اساس طرح ایجاد زیرگذر گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم گره ترافیکی این منطقه را باز کنیم.
 مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر از بهره‌برداری پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهرماه سال آینده خبر داد.

احسان نوش آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام ساخت زیرگذر گیشا با بیان این‌که در سال ۱۳۹۵ ساخت زیرگذر گیشا در دستور کار قرار گرفت، گفت: به دنبال احداث زیرگذر کردستان – جلال و جلال – کارگر سرعت ترافیک در منطقه افزایش یافت اما بار ترافیکی پشت پل گیشا جمع می‌شد.

وی با بیان این که پل گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد قرار دارد، اظهار کرد: برای تسهیل در ترافیک باید نواقص ترافیکی‌اش اصلاح می‌شد که برهمین اساس طرح ایجاد زیرگذر گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم گره ترافیکی این منطقه را باز کنیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان این‌که برای اجرای این پروژه مجبور بودیم که در شش مرحله ترافیک را منحرف کنیم، ادامه داد: تصور کنید که کل بزرگراه جلال و بخشی از اتوبان چمران بسته شود و این در حالی بود که راه جایگزینی نیز وجود نداشت و برهمین اساس تصمیم گرفته شد در راستای پاسخگویی به نیاز  شهروندان زمان پروژه را طولانی کرده اما هیچ راهی را مسدود نکنیم و به همین دلیل در حین عملیات اجرایی، ترافیک عبور داده می‌شد.

وی با بیان این‌که در اواخر سال ۱۳۹۶ پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۳۰ درصد بود، گفت: با استقرار شورای شهر جدید و تغییر نگاه مدیریتی مقرر شد پل گیشا به عنوان یک نماد تاریخی تهران جمع‌آوری نشود و در زیر خیابان نیز زیرگذر احداث شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان این‌که معمولا در دنیا سازه‌های سمبلیک حفظ می‌شود، اظهار کرد: پل گیشا نیز به عنوان پل سبز زندگی با تعیین کاربری‌های جدید، باقی خواهد ماند.

نوش‌آبادی با بیان این‌که حفظ پل گیشا و استفاده از آن به عنوان پل پیاده انتخاب بسیار خوبی بود، افزود: چرا که با توجه به تراکم مراکز آموزشی و ... در آن منطقه لازم است که چهار دستگاه پل عابرپیاده در اطراف زیرگذر ایجاد شود که حالا با حفظ پل گیشا و تعریف کاربری از سواره به پیاده می‌توانیم بخشی از مشکلات تردد عابران را حل کنیم.

وی با بیان این‌که در اوایل امسال مسابقه طراحی و معماری پل گیشا برگزار شد و در حال حاضر پروژه ساخت زیرگذر با هدف حفظ پل گیشا آغاز شده است، گفت: با این حال ممکن است مردم متوجه انجام عملیات عمرانی نشوند، چرا که به صورت شبانه و در پشت کاور کشیده شده است و بر اساس سیاستی که اتخاذ شد تا هیچ خیابانی مسدود نشود ابتدا شمع‌های پروژه را نصب کرده و در آخر با هماهنگی پلیس راهور برای نصب طاق زیرگذر اقدام به حفاری خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان این‌که به نظر می‌رسد که در فروردین‌ماه سال آینده شیب‌راه‌های پل گیشا را جمع‌آوری کرده و تا مهرماه آینده نیز زیرگذر گیشا راه‌اندازی شود، ادامه داد: طبق زمان‌بندی تا شهریورماه سال آینده با همکاری همه دستگاه‌ها زیرگذر گیشا فعالیت عمرانی‌اش به پایان خواهد رسید و پل گیشا نیز با تغییر کاربری و تبدیل شدن به "پل سبز زندگی" باقی خواهد ماند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین