|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۱
کد خبر: ۲۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
آنگونه که بخشدار خشت از توابع کازرون فارس می گوید، دو پلنگ به گله گوسفندان در این بخش حمله کردند و سه گوسفند را کشتند اما چوپان مسلح از تیراندازی خودداری کرد تا پلنگان محل را ترک کنند.
صادق فلاحی بخشدار خشت گفت:دیروز در یکی از کوه های مشرف برشهر خشت دو پلنگ به یک گله گوسفند حمله کردند و سه گوسفند را کشتند و تعدادی را هم زخمی کردند.

او ادامه داد : چوپان گله ، سلاح برای محافظت از گله همراه داشت اما برای حفظ جان پلنگان اقدام به تیراندازی نکرد تا نسل پلنگ به مخاطره نیافتد.

قربان هادی، چوپان گله هم گفت:چون اطلاع داشتم که پلنگ ها جانوران مورد حمایت حفاظت محیط زیست هستند، برای احترام به قوانین محیط زیست اگر تمام گوسفندان تلف شده بودند هیچ اقدامی برای تیراندازی به پلنگ ها نمی کردم درصورتی که کاملا در تیررس قرار داشتند.

غلامعباس قرمزی یکی از کارشناسان محیط زیست کازرون گفت: از اقدام خوب این چوپان که برای حفاظت از جانواران کم یاب با محیط زیست همکاری کرده است، قدردانی می کنیم.

وی گفت: پیشتر هم دراین منطقه مواردی از حضور پلنگ دیده شده است و سال های قبل برای اطمینان از وجود پلنگ دراین منطقه ، دوربین هایی کار گذاشتیم که مشخص شد این منطقه محل عبور پلنگ است.

این کارشناس محیط زیست کازرون، سخنان این چوپان را کاملا تائید کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین