|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۳۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
معتمدی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور، گفت: بر اساس آمارهای موجود، این دانشگاه جزو 3 رتبه برتر دانشگاه‌های صنعتی کشور قرار گرفته است و با اقدامات انجام شده، هر ساله ارتقای 20 تا 100 پله‌ای را در رتبه‌بندی‌ها داریم.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم را از اولویت‌های این دانشگاه نام برد و گفت: با ساختارهای نسل اول نمی‌توان وارد دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین شد؛ بر این اساس اولین رویکرد ما افزایش تولیدات علمی و در گام بعد رفع نیازهای کشور و اثرگذاری در چرخه اقتصادی است که در این راستا اقدام به اصلاح ساختار دانشگاه کردیم.

 سید احمد معتمدی در بیست و هشتمین جلسه معاونین پژوهشی دانشگاه‌های سطح اول، دانشگاه صنعتی امیرکبیر را از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های صنعتی کشور دانست و گفت: در حال حاضر 14 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، ضمن آنکه 530 عضو هیات علمی نیز  وظیفه هدایت این دانشجویان را بر عهده دارند.

وی دلیل تعداد کم اعضای هیات علمی این دانشگاه را بازنشسته شدن تعدادی از اساتید این دانشگاه در سال گذشته اعلام و خاطرنشان کرد: اقدامات این دانشگاه بر اساس برنامه راهبردی که در سال 1386 تدوین شده، انجام می‌گیرد. این برنامه هر سال بازنگری می‌شود و امسال نیز مورد بازبینی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسیدن به 100 دانشگاه برتر دنیا و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم(کارآفرینی) تا افق 1404 را از برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه نام برد و یادآور شد: بر این اساس اولین رویکرد ما افزایش تولیدات علمی و در گام بعد رفع نیازهای کشور و اثرگذاری در چرخه اقتصادی است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عملکرد این دانشگاه را در زمینه فوق نسبتاً خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: این دانشگاه تاکنون در رتبه‌بندی "لایدن" حضور داشت و در حال حاضر نیز نام دانشگاه در بسیاری از رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی به چشم می‌خورد.

معتمدی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور، گفت: بر اساس آمارهای موجود، این دانشگاه جزو 3 رتبه برتر دانشگاه‌های صنعتی کشور قرار گرفته است و با اقدامات انجام شده، هر ساله ارتقای 20 تا 100 پله‌ای را در رتبه‌بندی‌ها داریم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برنامه قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های کارآفرین دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس برج فناوری که برای ما پارک فناوری محسوب می‌شود، تاسیس شد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به توسعه این برج فناوری، یادآور شد: برای این منظور ساختمان دیگری را برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در نظر گرفتیم، ضمن آن که در تلاش هستیم تا فعالیت‌های دانش بنیان را در دانشکده‌ها توسعه دهیم.

معتمدی توسعه شرکت‌های دانش بنیان را یکی از راهکارهای توسعه دانشگاه‌ها دانست و تأکید کرد: توسعه این شرکت‌ها همچنین راهکار مناسبی برای رفع چالش‌ها و نیازهای کشور است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ساختارهای دانشگاه، اظهار کرد: بر این اساس یکی از اقداماتی که باید مورد توجه قرار گیرد، اصلاح ساختار است؛ چرا که به اعتقاد متخصصان اگر ساختارها، ساختارهای مناسبی نباشند، نمی‌توان برنامه‌های مؤثر را در جهت جهش در شاخص‌های رشد اجرایی کرد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه با ساختارهای سنتی و نسل اول نمی‌توان به دانشگاه نسل سوم ورود کرد،‌ ادامه داد: برخی از اساتید هرچند که جزو اساتید تراز اول هستند، اما تفکرات سنتی دارند و در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند. این در حالیست که ما برنامه‌های اصلاح ساختار را آغاز کردیم به گونه‌ای که در حال حاضر دانشکده‌های این دانشگاه در شش پردیس قرار گرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معتمدی دلیل اجرای این طرح را افزایش هم افزایی و همکاری میان دانشکده‌ها دانست و اظهار کرد: علاوه بر آن این دانشگاه دارای 16 دانشکده و دو گروه علمی مستقل است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین