|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۳۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این که در بعد داخلی به دنبال افزایش تعداد گردشگر نیستم گفت: اعتقاد داریم مردم به اندازه کافی سفر می‌کنند، اما محدودیت‌هایی باعث عدم بوجود آمدن گردشگری پایدار شده‌اند.
  عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در برنامه مناظره که با موضوع "طرح تعطیلات زمستانی مدارس" از شبکه یک سیما پخش شد گفت: در سال 1336 برای نخستین بار این موضوع مطرح شد و پس آز آن نیز در سال 1375 دوباره روی میز کارشناسان قرار گرفت اما به سرانجام نرسید.

وی که به عنوان موافق در خصوص این طرح سخن می‌گفت با اشاره به این که تنها موافق یا مخالفت با این طرح نمی‌تواند رهگشا باشد افزود: طرح تعطیلات زمستانی مدارس نیاز به مقدمات و فراهم زیرساخت‌هایی دارد تا بر اساس آن شاهد رشد کیفی روند تعطیلات باشیم.

علی یعقوب‌زاده با بیان این مطلب که وزیر آموزش و پرورش هم موافق این طرح است گفت: در فاصله اول مهر تا 29 اسفند هر سال شاهد ماراتن سنگینی برای محصلان هستیم که این سنگینی موجب می‌شود در این مدت سطح کیفی آموزش در مدارس پایین بیاید.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برنامه‌ریزی مناسب و در پی آن کاهش فاصله تعطیلات موجب ایجاد نشاط بیشتر در مداراس و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان می‌شود. از این رو باید اسباب و لوازم طرح تعطیلات زمستانی مدارس فراهم شود.

جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ ساداتی، نماینده رشت در مجلس هم در این برنامه اذعان داشت: این طرح باید برای اجرا، کارشناسی شده باشد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس افزود: سندهای بالادستی موجود در زمینه تعطیلات رسمی کشور به اصل 17 قانون اساسی باز می‌گردد که بر اساس آن تعطلیات رسمی کشور روز جمعه مشخص شده است.

وی در خصوص سیر مصوبات مجلس در این زمینه گفت: بعد از انقلاب در سال 59 طرح تعطیلات به شکل قانونی مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن در سال‌های 91، 94 و 95 هم این طرح روی میز قرار گرفت اما از دستور کار خارج شد.

کوچکی‌نژاد با بیان این مطلب که تعطیلات زمستانی نباید تنها برای دانش آموزان باشد و باید سایر ذینفعان نیز از آن بهره ببرند گفت: آمار 170 روزه ساعات آموزشی در حالی در کشور ما به ثبت رسیده است که این آمار برای دنیا به‌صورت میانگین 200 روز در سال است.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید بازنگری مناسبی در کل تعطیلات کشور انجام شود که این بازنگری شامل تعطیلات ملی، مذهبی و همچنین ایام نوروز و تعطیلات تابستان است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در ادامه اظهار داشت: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به نشاط و پویایی و آرامش دارد.

وی با اشاره به این که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان سازمان متولی گردشگری کشور می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد اضافه کرد: نیاز به ابزار و اختیارات و همچنین همکاری‌هایی در این زمینه احساس می‌شود که بر این اساس یکی از این موضوعاتی که به دنبال آن هستیم، توزیع سفر در کشور است تا به دنبال آن توزیع درآمدها و ثروتهای حاصل از گردشگری در تمامی شهرهای کشور اتفاق بیفتد.

ولی تیموری گفت: در بعد داخلی به دنبال افزایش تعداد گردشگر نیستم، چون اعتقاد داریم مردم به اندازه کافی سفر می‌کنند، اما محدودیت‌هایی باعث عدم بوجود آمدن گردشگری پایدار شده‌اند.

میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی مغان در مجلس هم گفت: شورایعالی آموزش و پرورش که مرجع قانون‌گذاری برای آموزش و پرورش کشور می‌باشد اعلام کرده است که برای دوره ابتدایی در سال باید 925 ساعت تدریس شود که این آمار برای دوره متوسطه یک 1110 ساعت، متوسطه دو 1295 ساعت برای فنی و حرفه ای و کار و دانش 1480 ساعت می‌باشد.

وی افزود: این در حالی است که این تعداد ساعت متناسب با کتاب‌ها و مطالبی است که در طول یکسال دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که در عمل 25 درصد از این زمان بنا به دلایل مختلف رعایت نمی‌شود و اثر منفی خود را بر یادگیری داشن‌آموزان گذاشته است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین