|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر، از بارگیری محموله 95 تنی ایران شامل اقلام امدادی به مقصد غزه خبر داد.
«محمدشهاب الدین محمدی عراقی» روز سه شنبه در حاشیه بارگیری محموله امدادی ایران در جمع خبرنگاران گفت: بدنبال جنایت های رژیم اشغالگر قدس در غزه، جمعیت هلال احمر ایران در کنار مردم در تلاش است کمک هایی را به این منطقه ارسال کند.

وی با بیان اینکه این نخستین محموله ایران است که به قصد غزه بارگیری شده، افزود: این محموله امشب(چهارشنبه) از طریق مرز هوایی به قاهره ارسال خواهد شد.

محمدی عراقی با بیان اینکه هماهنگی های کامل با مسوولان هلال احمر مصر و فلسطین صورت گرفته، ادامه داد: به محض رسیدن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه قاهره، این محموله امدادی ایران از طریق کامیون ها به مرز رفح ارسال خواهد شد.

وی درمورد نفرات اعزامی هلال احمر ایران گفت: سه پزشک با محموله امدادی به قاهره اعزام می شوند.

محمدی عراقی همچنین درمورد هواپیمایی که قصد دارد محموله ایران را جابجا کند افزود: سازمان هواپیمایی کشور یک فروند هواپیمای باربری 747 را برای حمل این محموله اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اکنون 102 تن محموله امدادی در حال بارگیری است، افزود: مسوولان مصر تا کنون اعلام کرده اند که امکان ارسال 92 تن بار وجود دارد و امیدواریم در ساعات آخر امکان ارسال تمام محموله را داشته باشیم.

محمدی عراقی درمورد اقلام امدادی گفت: این محموله شامل 700 دستگاه چادر، هفت هزار تخته پتو، چهار هزار زیرانداز و 20 هزار تن کنسرو غذایی خواهد بود.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر درمورد اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: در این محموله 35 تن دارو وجود دارد.

وی درمورد ارزش دلاری این محموله نیز گفت: ارزش این محموله یک میلیون دلار است.

محمدی عراقی با تاکید بر اینکه در مذاکرات با هلال احمر مصر از آنها درخواست انتقال مجروحان فلسطینی به ایران را داده بودیم، افزود: اکنون انتقال این افراد به ایران میسر نشده است.

وی درمورد برنامه های معاونت امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: قرار است این تیمی که همراه محموله به غزه ازسال می شوند، ارزیابی و نیازمندی ها را از غزه به ما اعلام کنند.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه درمورد ارسال دیگر محموله ها افزود: اکنون امکان اعزام کمک های امدادی دیگر را به غزه داریم.

وی درباره کمک هایی که تا کنون هلال احمر ایران برای مردم غزه ارسال کرده، گفت: در جنگ غزه شش میلیارد ریال کمک ارسال کردیم.

مقاومت جانانه مردم غزه در برابر تهاجم همه جانبه رژیم صهیونیستی طی 51 روز، به آتش بس دائمی منجر شد و خفت دیگری را نصیب صهیونیست های کرد که گمان می بردند با ابزار نظامی قادر به شکست اراده غزه نشینان در مسیر مقاومت هستند.

در این جنگ نابرابر، حدود 2500 نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند و بیش هزاران نفر نیز مجروح شدند و خساراتی فراوانی به منازل آنان وارد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین