|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۹
کد خبر: ۲۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله نکات مثبتی که پس از یکسال از فعالیت دولت یازدهم به خوبی مشهود است،‌ فضای آرام سیاسی و اجرایی موجود در خراسان رضوی همچون بسیاری از دیگر استان‌های کشور است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده اظهار کرد: جو و مسایل موجود در استان خراسان رضوی نمونه‌ای است از آنچه در سطح کشور و در دیگر استانها اتفاق افتاده است، اگر اقدام مثبتی در استان انجام شده در تمام کشور بوده و نقاط ضعفی که مشاهده می شود نیز در سایر استانها مشهود است.

وی در ادامه به فضای آرام سیاسی و اجرایی کشور و اقدامات مطلوب در حوزه سلامت به عنوان اقدامات مثبت دولت در یکسال اخیر اشاره کرد.

قاضی زاده در عین حال گفت: از جمله انتقاداتی که برخی ها از عملکرد دولت دارند می توان به برخی از انتصاب ها در کشور و به تبع آن در استان اشاره کرد که افراد براساس همراهی سیاسی انتصاب شده‌اند تا براساس شایستگی‌های خود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس تاثیری در کندی تغییرات و انتصاب های استان داشته اند، ‌گفت: این موضوع در مورد بنده صادق نیست و کوچکترین تاثیری در انتصاب‌ها نداشتم، حتی ممکن است گاهی تذکری که از سوی من ارایه شده دولت به آن توجهی نکرده باشد، در مورد سایر نمایندگان هم نمی‌توانم نظری بدهم، زیرا اطلاعی ندارم.

وی درباره عملکرد دولت در حوزه عمرانی گفت: دولت با میزان درآمد محدود باید علاوه بر اداره خود، ‌به مسایل جاری کشور که نیازمند وقت و انرژی زیادی است توجه می کرد و با توجه به درآمد محدود دولت در یکسال اخیر، منابع نیز کم بوده و همین امر موجب شده تا شاهد پرو‍‍‍‍‍ژه‌های بزرگ و بسیار مثبتی در یکسال گذشته در استان نباشیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین چالش‌ها و مشکلات موجود در استان اظهار کرد: از جمله مسایلی که باید به طور جدی به آنها توجه شود مساله اشتغال است، ضمن اینکه خراسان رضوی به خاطر پدیده حاشیه نشینی گرفتار آسیب‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: افزون بر اینها موضوع توسعه در حوزه زیارت نیز از دیگر موارد و مسایل مهم استان است که هیات دولت باید به آن توجه وی‍ژه ای داشته باشد.

قاضی زاده تاکید کرد: آنچه امروز در حال ایجاد بحران است و مهاجرت گسترده به شهر و معضلات کلان شهر را به دنبال دارد، موضوع کمبود آب است و بزرگترین مشکلی که دولت باید آن را به طور ویژه ای در شرق کشور حل کند، مساله آب است.

وی با بیان اینکه اولویت های استان توسط مجمع نمایندگان خراسان رضوی مهیا شده و تقدیم هیات دولت خواهد شد، تصریح کرد: ممکن است مسایل مدنظر نمایندگان با هیات دولت مشابه هم باشد، زیرا ما همه سوار بر یک کشتی هستیم و تنها ممکن است در اولویت بندی موضوعات کمی اختلاف نظر باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر مجمع نمایندگان استان موضوع آب، اشتغال،‌عمران، ‌بیمارستان و درمان از جمله موضوعات مهم به شمار می رود، ‌خراسان رضوی به عنوان دومین استان کشور از نظر جمعیتی نیازمند توجهی ویژه از سوی دولت است.

وی درباره نتایج احتمالی دومین سفر هیات دولت و ریاست جمهوری به خراسان رضوی گفت: این سفر می تواند نتایج زیادی به دنبال داشته باشد که همه چیز در این زمینه به خواست دولت و همتش برای کارگشایی و تلاشی که به خرج می‌دهد، بستگی دارد.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: سفرهای دولت گذشته به خراسان رضوی مصوبات زیادی به دنبال داشت، اما بخشی از آنها اجرایی شد.، مصوبات سفر اهمیت چندانی ندارد بلکه آنچه عملی می شود و اقدامات پس از مصوبات است که دارای اهمیت بوده و در این خصوص می‌توان پس از سه تا چهار سال قضاوت کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین