|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۳۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
وزیر دفاع آمریکا قصد دارد دستور اعزام سربازان ارتش به مرز مشترک با مکزیک به منظور کمک رسانی به پلیس مرزی برای مقابله با هجوم مهاجران را صادر کند.
 وزیر دفاع آمریکا قصد دارد دستور اعزام سربازان ارتش به مرز مشترک با مکزیک به منظور کمک رسانی به پلیس مرزی برای مقابله با هجوم مهاجران را صادر کند.

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از مقامات آمریکا اعلام کرد جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور قرار است روز پنج شنبه دستور اعزام دستکم 800 سرباز ارتش را به مرزهای جنوبی صادر کند.

دستور اعزام این نیروها که برای یاری رسانی به پلیس مرزی برای مقابله با کاروان مهاجران آمریکای مرکزی صورت می گیرد، پس از آن اتفاق افتاد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ارتش را برای مبارزه با یک "وضعیت اضطراری ملی" فرا خوانده است.

اعزام نیروهای جدید برای پشتیبانی از گشت مرزی، شامل ارسال خودروهای نظامی، چادر و تجهیزات دیگر خواهد بود.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا 2.000 سرباز گارد ملی را به مرز مشترک با مکزیک اعزام کرده بود تا جلوی هجوم مهاجران ورودی از کشورهای فقیر آمریکای مرکزی را بگیرد.

کاروانی متشکل از هزاران پناهجو از کشورهای هندوراس، السالوادور و گواتمالا با ورود به مکزیک قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارند. هدف اصلی مهاجران رهایی از خشونت، فقر و بیکاری در کشورهای خود است.

قوانین آمریکا، استفاده از نیروهای ارتش را برای اجرای قوانین انتظامی علیه غیرنظامیان در خاک این کشور  محدود و آن را منوط به مجوز کنگره کرده است. در عین حال، ارتش آمریکا مجاز است تا برای نیروهای پلیس و گشت مرزی خدمات پشتیبانی ارائه کند.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی 2016 وعده داده بود تا سیاست های سختگیرانه مهاجرتی را اتخاذ کند و در طول مرزهای ایالات متحده با مکزیک، یک دیوار احداث کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین