کد خبر: ۲۳۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
یک مقام مسئول در اردن، عصر پنجشنبه از کشته شدن حداقل ده نفر بر اثر جاری شدن سیل و مفقود شدن چندین نفر در غرب اين كشور خبر داد.
 یک مقام مسئول در اردن، عصر پنجشنبه از کشته شدن حداقل ده نفر بر اثر جاری شدن سیل و مفقود شدن چندین نفر در غرب اين كشور خبر داد.

به گزارش فارس، سرتیپ «فرید الشرع» مدیر عملیات دفاع مدنی اردن در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی.ان.ان» عربی، از مرگ حداقل نُه نفر که بیشترشان کودک هستند، بر اثر جاری شدن سیل در غرب این کشور خبر داد.

طبق خبر شبکه خبری سی.ان.ان، سیل در منطقه «بحر المیت» جاری شده و دست‌کم دوازده نفر نیز مجروح شده‌اند و تعدادی بیش از این نیز مفقود هستند. خبرنگار سی.ان.ان گزارش کرد که دکتر عمر الرزار نخست وزیر این کشور به همراه تعدادی از وزرای کابینه، برای سرکشی به منطقه سیل زده رفته و تلاش مسئولان برای نجات دانش‌آموزان مدرسه را که گرفتار سیل شده‌اند از نزدیک دنبال می‌کند.

همزمان شبکه خبری العربیه گزارش کرد که وزارت بهداشت اردن اعلام کرده که سیل منطقه «اغوار جنوبی» در البحر المیت را درنوردیده و حداقل ده نفر کشته و چهل‌وچهار نفر مفقود شده‌اند. طبق گزارش العربیه، کشته‌ها همه کودک هستند.

طبق گزارش شبکه العربیه، نیروهای دفاع مدنی موفق شده‌اند بیست‌ویک نفر را در منطقه الزاره در نزدیکی البحر المیت نجات بدهند. مقامات مسئول نیز با اعزام چند فروند بالگرد در حال جست وجوی چهل و چهار دانش‌آموز و معلم مفقود شده هستند.

خبرگزاری اردن (پترا) نیز کشته شدن ده نفر را تأیید و اعلام کرد که تعداد مجروحان به بیست‌ودو نفر رسیده است. پترا اعلام کرد که با توجه به تعداد مفقود شده‌ها، ممکن است آمار تلفات بیشتر شود.

خبرگزاری «عمون» اردن نیز به نقل از یک منبع آگاه در سازمان دفاع مدنی گفت که نیروها در حال جست وجو برای یافتن کودکانی هستند که بر اثر سیل مفقود شده‌اند.  این منبع نیز تایید کرد که (تا این لحظه/انتشار خبر) ده نفر کشته و بیست‌ودو نفر مجروح شده‌اند.

منابع دفاع مدنی اردن گفتند، امروز سی‌وهفت دانش‌آموز مدرسه و هفت همراه، در اردویی تحصیلی بودند که گرفتار سیل شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین