|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۳۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه در نشستی خبری تاکید کرد، اگر اتهامات علیه دولت عربستان ثابت شود، پاریس اقدامات مناسبی علیه این کشور اتخاذ خواهد داد و سریعا تحریم هایی را علیه ریاض در نظر خواهد گرفت.
 سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه در نشستی خبری تاکید کرد، اگر اتهامات علیه دولت عربستان ثابت شود، پاریس اقدامات مناسبی علیه این کشور اتخاذ خواهد داد و سریعا تحریم هایی را علیه ریاض در نظر خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، 'بنیامین گریوو' که در نشست هفتگی خود به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، گفت: اگر اتهام هایی که رسانه ها علیه نظام عربستان سعودی مطرح می کنند، ثابت شود و مقامات این کشور در ماجرای مشکوک ناپدید و کشته شدن جمال خاشقچی نقش داشته باشند، بدون شک پاریس اقدامات مناسبی را علیه عربستان اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی کاخ الیزه افزود: تا زمانی که همه حقایق در زمینه کشته شدن روزنامه نگار منتقد عربستانی مشخص نشود، پاریس دست به هیچ اقدامی نخواهد زد؛ اما اگر مسئولیت عربستان در این قضیه به اثبات برسد، به محض آنکه قضیه روشن شود و سرویس های اطلاعاتی ما آن را تأیید کنند، در آن صورت ما از آن نتیجه گیری و تحریم هایی نه فقط در مورد سلاح اتخاذ خواهیم کرد. '

اظهارات امروز سخنگوی دولت فرانسه در حالیست که روز گذشته (سه شنبه) نیز امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور از پاسخ به پرسش هایی در مورد لغو فروش سلاح به عربستان خودداری کرد.

خبرنگاران از مکرون درخصوص عمل به درخواست آلمان مبنی بر توقف فروش سلاح به عربستان پس از اذعان ریاض به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان، سوال کردند و وی به آنها گفت: این مساله ربطی به موضوع مورد بحث ما ندارد، از این رو به این پرسش پاسخ نمی دهم.
وی افزود: قرار نیست وقتی رهبری مساله ای را مطرح می کند، من موظف باشم هر دفعه به آن واکنش نشان دهم.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه قتل خاشقچی را به شدت محکوم کرد و وعده داد که صادرات سلاح به ریاض را تا زمان روشنگری این پرونده، متوقف کند.

خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که مقاله هایی در نقد رژیم سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به رشته تحریر درآورد.

خاشقچی پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت.

خاشقچی روز دهم مهر ماه گذشته برای ثبت ازدواج خود با یک زن تبعه ترکیه به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، هیچگاه از این ساختمان بیرون نیامد.

هم اکنون گمانه زنی های زیادی درباره چگونگی ناپدید شدن و قتل وی مطرح است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین