|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۳۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
امیری درباره حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در جلسه این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خانم جنیدی به نمایندگی از دولت در جلسه مجمع حضور یافتند و نظرات دولت رامطر ح کردند. امیدواریم آنچه که انجام می‌گیرد بر اساس قانون باشد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اعلام کرد که امیدواریم نمایندگان با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به دولت کمک کنند.

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر مطهری درباره اقدام مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی قوانین مربوط FATF اظهار کرد: دکتر مطهری مطلبی را مطرح کردند و قاعدتا پاسخ آن را مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بدهد؛ ایشان یک شبهه حقوقی مطرح کردند و مجمع حتما در این باره اظهار نظر خواهد کرد.

وی درباره موضع دولت نسبت به گسترش این رویه که مجمع تشخیص ایرادانی را نسبت به مصوباتی که به تائید شورای نگهبان رسیده است، اعلام می‌کند، گفت: بر اساس قانون اساسی مصوبات مجلس در اختیار شورای نگهبان قرار می‌گیرد و این شورا این مصوبات را به جهت عدم مغایرت با شرع مقدس و قانون اساسی مورد رسیدگی قرار می‌دهد ‌و نظر خود را به مجلس اعلام می‌کند. در این روند اگر اختلاف نظری بین مجلس  و شورای نگهبان پیش بیاید موضوع در مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: آنچه که الان مطرح است، این‌ است که بر اساس اصل۱۱۰ قانون اساسی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام بر عهده رهبری است که ایشان می‌توانند این اختیار را به اشخاص حقیقی یا حقوقی  بدهند. رهبری نیز این اختیار را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کردند؛ آنچه که محل اشکال و ایراد است، آن است که اختیار به مجمع واگذار شده و این مجمع یک تشکیل حقوقی دارد و با آئینی اداره می‌شود؛ ایراد این‌ است که بخشی از مجمع یا کمیسیونی یا جمعی از این نهاد، درحال اظهار نظر نسبت به مطابقت مصوبات با سیاست های کلی  هستند در حالی که معتقدیم این اختیار به مجمع تشخیص داده شده‌است.

امیری درباره حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در جلسه این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خانم جنیدی به نمایندگی از دولت در جلسه مجمع حضور یافتند و نظرات دولت رامطر ح کردند. امیدواریم آنچه که انجام می‌گیرد بر اساس قانون باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در ادامه درباره معرفی  وزرای پیشنهادی از سوی روحانی به مجلس اظهار کرد: در مورد چهار وزیر پیشنهادی به مجلس نیز با برنامه‌ریزی که انجام شده آنان در کمیسیون های تخصصی و سایر کمیسیون‌ها  حضور پیدا می‌کنند و توضیح می دهند و هرکس از نمایندگان پرسش و ابهامی داشته باشند آقایان آماده پاسخگویی هستند و الان خوشبختانه گفت‌وگوهای خوبی بین وزرای پیشنهادی و نمایندگان مجلس در حال شکل گیری است.

وی تاکید کرد: نسبت به روزهای اول، وضعیت وزرای پیشنهادی ما  بهتر شده  تا به روز رای گیری برسیم که ان‌شاءالله وزرای پیشنهادی در بهترین وضعیت قرار داشته باشند.

 امیری در پایان تاکید کرد: ما بسیار امیدواریم با  تحریم های ظالمانه ترامپ  که در پیش داریم، ضرورت تکمیل کابینه بسیار احساس می شود، امیدواریم نمایندگان با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به دولت کمک کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین