|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۳۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارزهای دریافتی برای واردات کاغذ گفت: گزارشات مربوط به 6 ماه نخست سال کسانی که ارز دریافت کرده اند و اعلام کرده اند که کاغذ وارد کردند هم به قوه قضایی منتقل شده و هم در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنا به درخواست برخی رسانه‌ها به دلایلی از جمله مسائل اقتصادی نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی شود.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: جشنواره مطبوعات را حتما به شکل استانی و منطقه‌ای خواهیم داشت اما درباره جشنواره کشوری از سوی برخی از خبرگزاری ها و مطبوعاتی که اعضای اصلی این جشنواره هستند و عمده هزینه ها را آنها پرداخت می‌کنند، پیشنهاداتی مطرح شد که به دلیل شرایط خاص اقتصادی که با آن مواجهند، شاید توجیهی در داخل مجموعه‌های شان در این باره وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود، ادامه داد: امیدواریم این مساله طولانی نشود و منحصر به امسال شود؛ چراکه نمایشگاه مطبوعات یک فضای همدلی و گفت و گویی برای اصحاب رسانه‌است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارزهای دریافتی برای واردات کاغذ گفت: گزارشات مربوط به  6 ماه نخست سال کسانی که ارز دریافت کرده اند و اعلام کرده اند که کاغذ وارد کردند هم به قوه قضایی منتقل شده و هم در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد وزارت ارشاد در خصوص جشنواره فیلم فجر نیز گفت: سازمان سینمایی گفت‌وگوهایی قابل توجهی با بخش های خصوصی و عمومی در حوزه سینما انجام داده است و تلاش کردیم با سیاستگذاری صحیح، زمینه‌ها و تشویق‌هایی برای انجام تولیدات موثر و فیلم های متناسب با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که در پیش رو داریم، انجام شود.

صالحی درباره تیراژ بازگشتی مطبوعات در ماه‌های اخیر با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی، اصل تیراژ کاهش یافته است، اظهار کرد: آمار دقیقی در دست نیست، اما این آمار خیلی هم بالا نیست.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به رویکرد و اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فجر امسال، خاطر نشان کرد:  به دلیل اینکه امسال هم چهلمین سالگرد انقلاب است و هم با شرایط خاصی به دلیل نوع بد رفتاری رئیس‌جمهوری آمریکا با مردم ایران مواجهیم، سازمان سینمایی گفت‌وگوهای قابل توجهی در این زمینه با مجموعه های مختلف داشته تاآنها به شکل قوی تری ورود کنند. با این وجود همانطور که می‌دانید مجموعه وزارت ارشاد، تولید کننده فیلم نیست بلکه سیاست‌گذاری آنها را بر عهده دارد و در این راستا نیز تلاش می‌کنیم زمینه ها و تشویق‌هایی فراهم شود تا شاهد تولید آثار متناسب تر با چهلمین سالگرد انقلاب و شرایط امروز کشور باشیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین