|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۳۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
وزرای خارجه جی-7 بیانیه‌ای داده و ضمن درخواست اجرای تحقیقی جامع در خصوص قتل خاشقچی، از سعودی‌ها خواسته‌اند که دوباره چنین کاری نکنند.
 وزرای خارجه جی-7 بیانیه‌ای داده و ضمن درخواست اجرای تحقیقی جامع در خصوص قتل خاشقچی، از سعودی‌ها خواسته‌اند که دوباره چنین کاری نکنند.

به گزارش فارس، وزرای خارجه ۷ کشور صنعتی (گروه جی-۷) با صدور بیانیه‌ای مشترک، قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسول‌گری عربستان در استانبول را «به شدیدترین لحن ممکن» محکوم کردند.

در بیانیه وزرای خارجه جی-۷ از عربستان خواسته شده که دوباره دست به چنین اقدامی نزند؛ سه هفته قبل، سعودی‌ها جمال خاشقچی را که برای ثبت ازدواج دومش به کنسول‌گری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، کشتند و قطعه قطعه کردند.

خاشقچی ستون‌نویس واشنگتن‌پست بود و ماه‌های آخر عمرش، انتقادات تند و تیزی را متوجه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی می‌کرد. سعودی‌ها بامداد شنبه هفته جاری، پس از دو هفته نفی حضور خاشقچی در کنسول‌گری عربستان در استانبول، بالاخره گفتند که چند سعودی که می‌خواسنتد خاشقچی را به بازگشت به عربستان مجاب کنند ولی کمی کار را بیش از حد لازم، جدی گرفتند و این روزنامه‌نگار منتقد را تکه تکه کردند.

در بیانیه گروه ۷ کشور صنعتی در خصوص این ماجرا، آمده که روایت سعودی‌ها از قتل خاشقچی «سوالات زیادی را بی‌پاسخ می‌گذارد.» وزرای خارجه جی-۷، انجام تحقیقی جامع، شفاف و فوری را خواستار شده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که ساعتی پس از انتشار روایت سعودی از قتل خاشقچی، از گزارش سعودی‌ها تقدیر کرده بود، چند روز بعد تحت فشار افکار عمومی، موضعی مانند وزرای خارجه جی-۷ گرفت و گفت که این ماجرا سوالات زیادی را در ذهن ایجاد می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین