|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۳۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
اعضای کارگروه تنظیم بازار قم ضمن انتقاد از کمبود کالاهای اساسی در قم، بر برخود جدی با گرانفروشان تأکید کردند.
 جلسه کارگروه تنظیم بازار بعد از ظهر سه‌شنبه با حضور اعضای کارگروه در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد.

صحبت درخصوص روغن نباتی و حلبی در جلسه بسیار داغ بود و بنابر گفته حاضران، در بازار کمبود روغن نباتی وجود ندارد؛ در حالی که مردم در تأمین برخی کالاهای اساسی همچون روغن با مشکلاتی مواجه هستند.

نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در این جلسه اظهار کرد: نباید روغن ۹۰ تومانی را ۱۳۰ هزار تومان خرید در حالی که هیچ کمبودی در بازار نیست و فقط تعاونی ما ۵۰ تن روغن برای عرضه دارد؛ متاسفانه بیش از ۹۰ درصد کالاها به این شکل در حال فروش است.

تعدادی از حاضران در این جلسه از این که کارخانه‌ها کالا را بسیار گران‌تر از قبل می‌فروشند گله کردند که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در پاسخ عنوان کرد: چنین کارخانه‌هایی را معرفی کنید تا ما برخورد کنیم و به مرکز اطلاع دهیم.

فرماندار قم بعد از اظهارات حاضران که حاکی از نبود کمبود کالاهای اساسی همچون روغن در بازار بود، ابراز کرد: ما دیگر سردرگم شده‌ایم و واقعاً دلیل کمبود عرضه با وجود کالا را نمی‌دانیم.

یکی دیگر از اعضای کارگروه بیان کرد: ما شهریورماه ۴۱۰ تن روغن وارد شبکه توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای کردیم. فقط در بسته بندی روغن حلبی مشکل تأمین وجود دارد و در روغن خانوار کمبودی نیست.

یکی دیگر از اعضای کارگروه درخصوص بازرسی افزود: یکم مهرماه تا ۲۸ مهر از سوی حوزه اصناف ۲۰۰۵ بازرسی از مراکز عرضه صورت گرفت و طی آن ۱۷۸ پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال تشکیل شد که از سوی سازمان صنعت نیز ۳۶۳۰ مورد بازرسی شده که طی آن ۳۳۶ پرونده ۳ هزار و ۱۶ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال تشکیل شد.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه قیمت فرآورده‌های لبنی بود که عنوان شد از سوی کارخانه بسیار گران فروخته می‌شود.

در این باره بر لزوم تعیین سقف برای کارخانه‌ها تأکید شد تا قیمت‌ها به حد زیاد بالا نباشد.

یکی از اعضا نیز ابراز کرد: متأسفانه کارخانه لبنیات، شیر را به قیمت ۲۱۰۰ تومان و ارزان‌تر از دامداران می‌خرد و به این دلیل ۵۰ درصد دامداران نابود شدند.

یکی از مصوبات این جلسه جلوگیری خبرنگاران از انتشار هرگونه خبر غیرمستند بود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین