|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
یکی از مشکلات کشور، نحوه مصرف و رفتار مردم در سبد غذایی است که نیاز به اصلاح الگوی مصرف و سبد غذایی مردم داریم. با تغییر در سبک زندگی می‌توانیم تا میزان 40 درصد از سرطان‌ها را کاهش دهیم.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تعداد افراد دارای اضافه وزن و چاق بیشتر از گذشته شده و بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشار خون بالا، گرفتگی عروق قلبی و مغزی و سرطان‌ها به دلیل عدم تغییر سبک زندگی رو به افزایش است.

غلامرضا اصغری روز سه شنبه در همایش روز جهانی غذا در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از اهداف نامگذاری روز جهانی غذا این است که همه کشورها در راستای مبارزه با گرسنگی تلاش کنند.

وی افزود: ایران کشوری با منابع بسیار نفت و گاز و محصولات کشاورزی است، در نتیجه پذیرفتنی نیست در کشور فردی به علت گرسنگی و سوء تغذیه و فقر غذایی جان خود را از دست بدهد.
اصغری بیان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر و کاهش آنها، باید سبک زندگی اصلاح شده و به الگوی مصرف و کیفیت غذا نیز اهمیت داده شود. بیماری‌های غیر واگیر ناشی از فقدان الگوی مناسب مصرف غذا، هزینه‌های درمانی بسیاری به نظام سلامت تحمیل می‌کند.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاران ‌حوزه صنایع غذایی، افتخار کشور هستند. ایران یکی از صادرکنندگان محصولات غذایی به سایر کشورها است و صنعت غذا یکی از صنایعی محسوب می‌شود که برای کشور ارزآوری دارد.

اصغری گفت: یکی از مشکلات کشور، نحوه مصرف و رفتار مردم در سبد غذایی است که نیاز به اصلاح الگوی مصرف و سبد غذایی مردم داریم. با تغییر در سبک زندگی می‌توانیم تا میزان 40 درصد از سرطان‌ها را کاهش دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: از طریق سند ایمنی غذا که با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، صنعت و سازمان محیط زیست و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تدوین شده، می‌توانیم به الگوی مصرف صحیح و اصلاح سبد غذایی مردم و ارتقای کیفی سلامت آنها و جامعه دست یابیم.

وی افزود: در شرایط تحریم باید متفاوت عمل کنیم و نباید اجازه دهیم که خط تولید مواد غذایی متوقف شده و کارگران این بخش، بیکار شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین