|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۳۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که ایران در شرایط فعلی هم قادر به فروش نفت خود است و هم می‌تواند اقتصاد خود را حفظ کند.
وزیر خزانه‌داری آمریکا و ولیعهد عربستان درباره تحریم‌های نفتی علیه ایران کفت‌وگو کردند.

به نقل از شبکه سی‌ان‌بی‌سی، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا که در یک سفر منطقه‌ای ابتدا به اراضی اشغالی و سپس به عربستان رفته است، دوشنبه شب با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار که در بحبوحه جنجال بر سر قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار برجسته عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول انجام شد، درباره اجرای تحریم‌های واشنگتن علیه تهران که حوزه نفت را هدف قرار می‌دهد و از اوایل نوامبر اعمال خواهد شد، رایزنی کردند.

تحریم‌های نفتی علیه ایران بخشی از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران است که از نوامبر اجرا می‌شود و او برای اعمال موفقیت‌آمیز این تحریم‌ها که ممکن است به کاهش خرید نفت از ایران منجر می‌شود، روی تولیدات عربستان حساب باز کرده است.

استیون منوچین در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که اگر کشورها خواهان معافیت از تحریم‌های نفتی ایران هستند باید خرید خود از این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و در حال حاضر نیز، برخورداری از چنین معافیتی را بررسی می‌کنیم.

این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که ایران در شرایط فعلی هم قادر به فروش نفت خود است و هم می‌تواند اقتصاد خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد که دولت آمریکا می‌تواند با بازگشت به توافق هسته‌ای که به‌صورت غیرقانونی از آن خارج شد و لغو تحریم‌هایی که پس از این خروج علیه ایران اعمال کرد، راه را برای مذاکره با ایران هموار کند.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که ایران می‌تواند بر تحریم‌های ایالات متحده غلبه کند و خاطرنشان کرده که بسیاری از کشورها برای تجارت با ایران آمادگی خود را نشان داده‌اند.

به گفته وزیر امورخارجه کشورمان، علاوه بر سه کشور اروپایی (آلمان، انگلستان و فرانسه)، کشورهای دیگری که اهمیت زیادی برای توافق هسته‌ای قائل هستند، از جمله روسیه، چین و ژاپن، آماده‌اند تا به سهم خود در [در تجارت با ایران] عمل کنند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین