|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
: به‌منظور اجرایی کردن مصوبه مذکور کارگروهی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نمایندگی وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل و بعد از چند جلسه کارشناسی، آیین نامه اجرای بند ۱۹ تدوین و درنهایت مهرماه سال جاری مصوبه هیات دولت اجرا شد.
 مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، جزئیات نرخ سوخت شناورها را اعلام کرد.

علیرضا رجب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که هیات وزیران در تاریخ سوم خردادماه سال جاری مصوبه‌ای درباره آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کم‌تر از ۵۰۰ تن، تصویب کرده است، اظهار کرد: این آیین‌نامه بندهای بسیاری دارد اما در بند ۱۹ تکلیف کرده است که قیمت سوخت به‌منظور حمایت از این نوع شناورها متناسب با مسافت طی شده در آب‌های جمهوری اسلامی ایران با مصارف داخلی تعیین شود.

وی افزود: به‌منظور اجرایی کردن مصوبه مذکور کارگروهی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نمایندگی وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل و بعد از چند جلسه کارشناسی، آیین نامه اجرای بند ۱۹ تدوین و درنهایت مهرماه سال جاری مصوبه هیات دولت اجرا شد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش  ادامه داد: طبق این مصوبه، نرخ سوخت به کلیه شناورهای سنتی تجاری با ظرفیت کم‌تر از ۵۰۰ تن که به بنادر کشورهای همسایه ایران رفت و آمد می‌کنند، برای بخشی که در آب‌های داخلی حرکت می‌کنند، به قیمت داخلی و برای بخشی که در آب‌های بین‌المللی هستند، به قیمت بین‌المللی تعیین می‌شود. با این کار هزینه سوختی که پرداخت می‌کردند تا ۷۰ درصد به نرخ داخلی کاهش پیدا کرد.

رجب‌پور با تاکید بر این‌که فرمول‌های سهمیه‌بندی تغییری نکرده است، گفت: سهمیه‌بندی بر اساس همان فرمول‌های سابق و مسافت بین دو بندر محاسبه می‌شود.

وی با بیان این‌که نرخ سوخت شناورها افزایش نداشته است، توضیح داد: هر زمانی که نرخ تسعیر ارز تغییر می‌کند، نرخ‌های بین‌المللی سوخت شناورهای دریایی هم تغییر می‌کند اما فرمول آن تغییر نمی‌کند. بنابراین چنانچه نرخ تسعیر ارز بر اساس قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی تغییر کند، نرخ فرآورده هم متناسب با آن تغییر می‌کند.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش تغییری در میزان توزیع فرآورده‌های دریایی هم رخ نداده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین