|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۲۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
صدراعظم آلمان اعلام کرد تا زمان روشن شدن حقایق درباره «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی که در استانبول کشته شد، امکان فروش سلاح به عربستان سعودی وجود ندارد.
  «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان روز یکشنبه اعلام کرد تا زمان روشن شدن حقایق درباره «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی که در استانبول کشته شد، امکان فروش سلاح به عربستان سعودی وجود ندارد.

به نوشته روزنامه «دیلی‌صباح» مرکل درباره تأیید کشته شدن خاشقجی گفت: «اولاً ما این اقدام را با شدیدترین لحن محکوم می‌کنیم. دوم، نیاز مبرم وجود دارد مشخص شود چه اتفاقی رخ داده است و هنوز درباره این حادثه شفاف‌سازی نشده و عاملان پاسخگو نشده‌اند.»

صدراعظم آلمان در ادامه گفت: «درباره صادرات سلاح، باید گفت که امکان آن در شرایط فعلی وجود ندارد.»

عربستان سعودی بامداد شنبه، 18 روز بعد از ناپدید شدن خاشقجی در پی ورود به سفارت سعودی در استانبول کشته شدن او را تأیید کرد. روایت ریاض درباره اینکه او چگونه کشته شده به شدت با تردید در سطح دنیا رو به رو شده است.

رژیم ریاض، علی‌رغم آنکه در ابتدا اصرار داشت خاشقجی ساختمان کنسولگری را زنده و سالم ترک کرده بامداد شنبه اعتراف کرد که او کشته شده؛ریاض،  اما ادعا کرد که قتل او بعد از شکل‌گیری منازعه با برخی از حاضران در کنسولگری اتفاق افتاده است.

 در حالی که منابع اطلاعاتی ترکیه و کشورهای دیگر معتقدند قتل او به دستور «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی اتفاق افتاده روایت رسمی تلاش می‌کند عوامل رده بالای حکومتی را از اطلاع از این قتل تبرئه کند.

یکی از مسائلی که باعث تشکیک عمومی درباره روایت ریاض شده سرنوشت جسد خاشقجی است که بی‌پاسخ رها شده است. در مقابل، مقام‌های ترکیه‌ای پیشتر گفته بودند اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد جسد خاشقجی بعد از قتل توسط یک متخصص کالبد شکافی قطعه قطعه شده و احتمالاً به بیرون منتقل شده است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین