|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۳۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
قبلا ما فرشهای 700 شانه ایران در سایز 12 متری را به قیمت 800 تا 900 دلار به فروش می رساندیم اما اکنون این نرخها تقریبا نصف شده اند.
 کاهش ارزش ریال در مقابل دلار رونق جدیدی به بازار فرشهای ایرانی در اقلیم کردستان عراق داده است به نحوی که حجم واردات فرش از ایران به منطقه کردستان عراق به چندین برابر رسیده است.

به گزارش ایرنا، در پی کاهش ارزش ریال در مقابل دلار و کاهش نرخ فرشهای ایرانی شهروندان کرد عراقی با حضور در مراکز فروش فرش ضمن خرید این کالای محبوب ایرانی بازار فروش انواع فرش دستباف و ماشینی ایران در کردستان عراق را پررونق کرده اند.

دلیرمحمد یکی از تاجران فرش در اربیل در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: قبلا ما فرشهای 700 شانه ایران در سایز 12 متری را به قیمت 800 تا 900 دلار به فروش می رساندیم اما اکنون این نرخها تقریبا نصف شده اند.

وی افزود: هرچند نرخها در ایران نیز افزایش داشته اند اما باز نسبت به گذشته فرش ایرانی اکنون برای مردم کردستان عراق دست یافتنی تر هست و حجم خرید بسیار افزایش یافته است .

این تاجر فرش اضافه نمود: فرشهای ایرانی در تمام دنیا دارای اعتبار خاصی هستند و به همین منظور شهروندان کرد عراقی نیز علاقمند هستند که منازل خویش را با فرشهای ایرانی بیارایند و حالا زمان آن فرارسیده است که مردم بتوانند به راحتی فرشهای ایرانی را در خانه های خویش داشته باشند.

دلیرمحمد تاکید کرد: قبل از این، نرخ فرشهای ترکی کمتر بود و به همین دلیل یعنی کم بودن قدرت خرید مردم امکان خرید فرشهای نفیس ایرانی وجود نداشت ولی حالا مردم راحت تر این فرشها را می خرند.

وی که قرار است برای خرید فرش به ایران برود اضافه نمود: من برای چهارمین بار است که برای خرید فرش بصورت عمده به ایران می روم . من 20 سال است که از کاشان مستقیما فرش به کردستان عراق می برم، امسال خوشبختانه فروش بسیار خوبی داشتیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین