|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۳۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
معمولا در مصاحبه‌های استخدامی اساتید، بهترین نامزدها انتخاب نمی‌شوند و به هنگام مصاحبه، بدترین افراد به استخدام دانشگاه‌ها درمی‌آیند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که سیستم آموزشی هندوستان با شکست مواجه است.

به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، اکثر تحلیلگران بر این عقیده‌اند که تحصیلات دانشگاهی در هندوستان تا حد زیادی با شکست مواجه شده است.

به‌ جز چند نهاد از قبیل "موسسات فناوری هند"، تمام موسسات علوم پزشکی و موسسات علوم هند با شکست مواجه شده‌اند.

موسسات فناوری هندوستان مشهور به "آی‌.آی.تی"(IITs) نام مجموعه‌ای از معتبرترین دانشگاه‌های هند است.

این مؤسسات آموزش عالی گروهی متشکل از ۱۸ دانشگاه مستقل معتبر و پنج دانشگاه در حال افتتاح است که به عنوان "موسسه مهم ملی" توسط پارلمان هند اعلام و تأسیس شده‌اند.

اکثر دانشگاه‌های دولتی این کشور در کیفیت تحقیقات، محتوای برنامه‌های درسی و روش‌های تدریس دچار ضعف هستند.

عوامل متعددی در ناکامی دانشگاه‌های هند دخیل هستند که به شرح برخی از این عوامل می‌پردازیم.

بهبود روند غیرمنطقی و عجیب استخدام اساتید

معمولا در مصاحبه‌های استخدامی اساتید، بهترین نامزدها انتخاب نمی‌شوند و به هنگام مصاحبه، بدترین افراد به استخدام دانشگاه‌ها درمی‌آیند.

یکی از دلایل این اتفاق ارجحیت کمیت بر کیفیت اساتید در این کشور است.

هیچ‌گونه معیاری وجود ندارد که مشخص شود، اساتید استخدامی در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند یا خیر؟

در هند اگر یک استاد تعداد مقالات زیادی را منتشر کرده باشد، امتیاز بیشتری کسب می‌کند.

یکی دیگر از دلایل انتخاب نامزدهای ناشایسته برای تدریس، فرآیند ضعیف مصاحبه از این افراد است.

معمولا از اساتید خواسته نمی‌شود که برنامه‌ها و اهداف خود برای تدریس و دانشگاه‌ را توضیح دهند.

علاوه بر آن، مهارت‌های آن‌ها در حوزه تحقیقات علمی نیز نادیده گرفته می‌شود.

تقویت پژوهش و اخلاق در انتشار مقالات

سرقت ادبی و انتشار مقالات در مجلات کم کیفیت دو چالش شناخته شده‌اند.

عموما دانشجویان تمایل دارند مدارک خود را سریعا دریافت کنند و امتیازات بیشتری کسب کنند. به همین دلیل برای انتشار مقالات دست به اقدامات غیر اخلاقی می‌زنند. مثلا یک مقاله را برای چند مجله ارسال می‌کنند یا اینکه در تحقیقات خود کیفیت را رعایت نمی‌کنند.

باید سیستمی در این رابطه وجود داشته باشد که به بررسی و پیگیری مقالات بپردازد.

عوامل اجرایی دانشگاه‌ها باید این معیارها را درنظر بگیرند و در جهت بهبود آن‌ها تلاش کنند تا سیستم آموزش عالی هندوستان ارتقا یابد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین