|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۳۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدارس حق ندارند، برای قبض آب، برق و گاز پولی از والدین دریافت کنند، اگر این کار را کنند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.
 عباسعلی باقری (مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران) در خصوص دریافت کمک‌های مالی مدارس از سوی والدین دانش آموزان گفت: کمک مردمی به مدرسه نه تنها ممنوع نیست، بلکه یکی از کارهایی خوبی است که والدین و خانواده‌ها می‌توانند برای کمک به تعلیم و تربیت فرزندانشان انجام دهند.

وی ادامه داد: کمک به مدرسه جزو بهترین کارهای دنیا است، یعنی بهترین کاری که پدران و مادران می‌توانند انجام دهند این است که برای تعلیم و تربیت فرزندانشان هزینه کنند.

باقری در واکنش به اینکه برخی از کمک‌های مالی والدین به مدرسه اجباری دریافت می‌شود و این کار چه لزومی دارد؟ گفت: در این خصوص ما با شما موافقیم، اما فکر کنید یک مدرسه با توان مالی و امکاناتی که ما به آن می‌دهیم شاید بتواند خدمات محدودی را ارائه دهد، اما زمانی که اولیا به مدرسه کمک کنند این خدمات تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد و این از نظر ما هیچ اشکالی ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: اگر همکاران من، مدیران و مسئولان مدارس بخواهند، حرفه‌ای و صحیح عمل کنند باید بگویند دقیقا برای چه چیزی و چه کاری از اولیا کمک مالی می‌خواهند و اگر منطقی باشد، مطمئنا اولیا از همه خرج‌های دیگری که در زندگی‌شان انجام می‌دهند، برای تربیت بچه‌هایشان می‌زنند.

وی با بیان اینکه اجباردر این زمینه اشکال دارد، گفت: اگر گزارشی از اجبار برای اخذ کمک مالی از اولیا به ما برسد، با آن برخورد خواهیم کرد. البته در این میان رسانه‌ها و بعضا صدا و سیما کمک‌ به مدرسه را مساوی با جرم قلمداد می‌کنند، در حالی که اینطور نیست، کمکی که داوطلبانه باشد و نفع آن به بچه های خود افراد برسد بهترین کار است.

باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: مدارس همچنین حق ندارند برای قبض آب و برق و گاز پولی دریافت کنند، اگر این کار را کنند قطعا با آنها برخورد خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین