|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۳۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
تعدادی از استادان حقوق و علوم سیاسی و چند دیپلمات اسبق در نامه ای به شورای نگهبان مدعی شده اند: تایید CFT به افزایش فشار تحریم ها علیه ایرانیان با نام شورای نگهبان است.
 در این نامه ارسال شده، آمده است: با توجه به تصویب لایحه دولت با عنوان «لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT )» در مجلس و ارسال مصوبه مجلس شورای اسلامی‏ به شورای تگهبان قانون اساسی؛ به نظر می رسد مصوبه فوق با سؤالات، شبهات و ابهامات مواجه شده که لازم است در مورد آنها بررسی صورت پذیرد.

به گفته این افراد ، الحاق به 'کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT)'، تبعاتِ خسارت بار سیاسی، امنیتی، بین المللی، مالی، تحریمی و نیز حقوقی برای کشور ایجاد کند.

همچنین الحاق ایران به 'کنوانسیون بین ‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT)'؛ ناقض برخی اصول قانون اساسی است .

در این نامه تصریح شده است: قطعاً بعد از پذیرفتن شروط FATF و تصویب لوایح مرتبط با آن و الحاق به ICSFT، مشکل بانکی ایران حل نخواهد شد،

در ادامه آمده است: اگر هدفِ 'گروه ویژه اقدام مالی'، واقعاً فقط مقابله با تأمین مالی تروریسم است و توطئه ای در کار نیست، نیازی به عضویت ایران در کنوانسیون مذکور نبوده و نیست، بلکه کافی است که مواردی به قوانین داخلی ایران اضافه شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین