|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۳۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
دلیل کتک خوردن ' محمود الهامی ' محیط بان مازنی به دست گردشگر خاطی بازرسی خودروهای افراد بازدیده کننده هنگام برگشت از پناهگاه حیات وحش میانکاله بوده است که سالانه میزبان 150 گونه از پرندگان تحت حمایت و حفاظت شده با جمعیت 1.5 میلیون بال است.
 یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده میانکاله در شرق مازندران در حین بازرسی از خودروی گردشگران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران، این محیطبان از ناحیه پیشانی و بینی دچار جراحت شد که برای مداوا به یکی از بیمارستان های منطقه اعزام شد.

بر اساس این گزارش، دلیل کتک خوردن ' محمود الهامی ' محیط بان مازنی به دست گردشگر خاطی که عصر جمعه صورت گرفت ، بازرسی خودروهای افراد بازدیده کننده هنگام برگشت از پناهگاه حیات وحش میانکاله بوده است که سالانه میزبان 150 گونه از پرندگان تحت حمایت و حفاظت شده با جمعیت 1.5 میلیون بال است.

بازرسی خودروهای گردشگران بازدید کننده از پناهگاه حیات وحش میانکاله طبق دستورالعمل فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابط قوه قضایی انجام می شود و این بازرسی شامل تمام خودروهای عبوری حتی مسئولان نیز می شود.

این پنجمین محیط بان مازنی است که در سال جاری مورد ضرب و شتم معارضان به محیط زیست قرار می گیرد.

** طولانی شدن بررسی پرونده متخلفان
رئیس اداره حقوقی محیط زیست مازندران ضعف قانونی و طولانی شدن رسیدگی به پرونده شکارچیان متخلف در دستگاه قضائی و بازدارنده نبودن احکام مجازات را دلیل اصلی جری شدن متخلفان و متعرضان به محیط زیست اعلام کرد.

طاهره فضیلت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حمایت غیرمستقیم افراد صاحب نفوذ از متخلفان را علت دیگر جری شدن متعرضان به محیط زیست و محیط بانان دانست.

مازندران افزون بر 530 هزار هکتار منطقه حفاظتی دارد که کمتر از 300 محیطبان کار حفاظت از این مناطق را بر عهده دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین