|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
هنوز اطلاعات مفصلی درباره تاریخ رسیدن آن‌ها منتشر نشده است. درخواست‌های مهاجرت در خارج بررسی می‌شود و قبل از اینکه به آوارگان اجازه سفر هوایی به کانادا داده شود، بررسی امنیتی صورت می‌گیرد.
 دولت کانادا اعلام کرد که آماده اعطای پناهندگی به تعدادی از اعضای گروه "کلاه‌سفیدها" و خانواده‌هایشان است.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، کریستیا فریلند، وزیرخارجه کانادا و احمد حسین، وزیر امور مهاجرت و تابعیت این کشور در بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما با گروهی از هم‌پیمانان بین المللی برای اسکان تعدادی از "کلاه‌سفیدها" و خانواده‌هایشان بعد از فرار از سوریه همکاری می کنیم. کلاه‌سفیدها با چشم خود بزرگترین جنایت‌هایی را که نظام سوریه مرتکب شده، دیدند.

در این بیانیه آمده است: کانادا از فعالیت کلاه‌سفیدها حمایت کرده است. وظیفه اخلاقی ماست که به این افراد و خانواده‌هایشان که در معرض تهدید قرار دارند، کمک کنیم.

کلاه‌سفیدها که خود را گروه امدادرسان در مناطق تحت کنترل شورشیان سوری معرفی می‌کنند از سوی سوریه و روسیه متهم هستند که با پرونده سازی‌های دروغ به دنبال متهم جلوه دادن نظام سوریه هستند. ساخت "فیلم‌های دروغین حملات شیمیایی" در سوریه از جمله اتهاماتی است که دمشق و مسکو علیه این گروه مطرح می‌کنند که البته همین فیلم‌ها به عنوان سندی برای حملات آمریکا علیه سوریه استفاده شدند.

کانادا تاکید کرد: هنوز اطلاعات مفصلی درباره تاریخ رسیدن آن‌ها منتشر نشده است. درخواست‌های مهاجرت در خارج بررسی می‌شود و قبل از اینکه به آوارگان اجازه سفر هوایی به کانادا داده شود، بررسی امنیتی صورت می‌گیرد.

اردن ژوئیه گذشته اعلام کرد که 422 تن از کلاه‌سفیدها که از مناطق جنوب سوریه فرار کرده بودند، وارد اردن شده‌اند و بعدا به انگلیس، آلمان و کانادا منتقل خواهند شد.

چهارشنبه وزارت خارجه اردن اعلام کرد که 279 تن از کلاه‌سفیدها اردن را ترک کرده و به کشورهای غربی منتقل شدند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین