|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۳۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
این خبرگزاری افزوده است، تحقیقات همچنان از افراد بازداشت شده که تعدادشان ۱۸ تن هستند و همه تابعیت سعودی دارند، ادامه دارد. به موجب این گزارش، تمام عوامل این پرونده مواخذه شده و به دستگاه قضا تحویل داده خواهند شد.
 رئیس‌جمهور آمریکا با غیرقابل قبول خواندن مرگ جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد دولت عربستان در کنسولگری این کشورمدعی شد که مسائل مرتبط با وی باید با دقت و ملاحظه پیگیری شوند چراکه ریاض متحد بالقوه‌ای علیه ایران محسوب می‌شود.

به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به پیگری مسئله قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول گفت: آن‌ها (عربستان) متحد خوبی برای ما در خاورمیانه بوده‌اند. ما به آن‌ها برای مقابله با ایران نیازمندیم.

وی همچنین در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با غیرقابل قبول خواندن مرگ خاشقجی، اعلام کرد که ترجیح می‌دهد برای اعمال مجازات علیه عربستان، به سراغ تحریم‌ها نرود.

به گزارش ایسنا، سعود بن عبد الله المعجب، دادستان کل عربستان صبح شنبه در یک سناریوی از پیش طراحی شده و در اولین اعتراف به قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی مدعی شد، براساس تحقیقات اولیه جر و بحثی بین جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و کسانی که با او در حین حضورش در کنسولگری عربستان ملاقات داشتند درگرفت که به مشاجره و درگیری فیزیکی و نهایتا به مرگش منجر شد.

این خبرگزاری افزوده است، تحقیقات همچنان از افراد بازداشت شده که تعدادشان ۱۸ تن هستند و همه تابعیت سعودی دارند، ادامه دارد. به موجب این گزارش، تمام عوامل این پرونده مواخذه شده و به دستگاه قضا تحویل داده خواهند شد.

همچنین چندی قبل یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به ترامپ پیامی را در صفحه شخصی خود با امضای بیش از ۴۰ نماینده منتشر کرده است. در این پیام آمده است، ادله و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت عربستان برنامه ترور خاشقجی را طراحی کرده است.

نمایندگان مذکور در این پیام نوشتند، با درخواست نمایندگان سنا از ترامپ برای اعمال تحریم‌ها علیه مسئولان قتل خاشقجی در چارچوب »قانون ماگنیتسکی» موافق هستند.

نمایندگان آمریکا از ترامپ خواستند کنگره را در جریان تصمیم مناسب در این باره قرار دهد. آن‌ها ابراز امیدواری کردند، ترامپ این کار را در زودترین زمان ممکن انجام دهد.

براساس »قانون ماگنیتسکی» طرف‌هایی که دست به عملیات ترور زده یا غیرقانونی افراد را شکنجه می‌کنند باید مجازات شوند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین