|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
همچنین با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی صفر زائران به کشور عراق پیش بینی شده هفته آینده قیمت دینار عراقی افزایش داشته باشد و فعالیت دلالان این بخش پررنگ تر خواهد بود.
 همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی بازار خرید و فروش دینار عراق در مشهد رونق گرفته و دلال های دلار اقدام به خرید و فروش دینار می کنند.

مهر نوشت: همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی و حضور میلیون ها زائر و دلداده حسینی در این حماسه پرشور، تقاضا برای خرید دینار عراقی به منظور استفاده در عراق مورد توجه زائران قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا بازار خرید و فروش این ارز در مشهد داغ شود.

دلالان ارز که تا روزهای گذشته اقدام به خرید و فروش دلار می کردند حالا با افزایش تقاضا برای خرید دینار، اقدام به خرید و فروش پول رایج کشور عراق می کنند و قیمت های متفاوتی نیز توسط این افراد اعلام می شود.

صبح پنجشنبه قیمت هر هزار دینار عراقی در صرافی های مشهد ۱۳ هزار تومان بود و فروش این ارز به متقاضیان بدون مشکل و محدودیتی به انجام می رسید. نکته قبل توجه اینکه پس از افزایش تقاضا برای خرید دینار عراقی قیمت این ارز در بازار طی روزهای گذشته حدود ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

همچنین با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی صفر زائران به کشور عراق پیش بینی شده هفته آینده قیمت دینار عراقی افزایش داشته باشد و فعالیت دلالان این بخش پررنگ تر خواهد بود.

دراین میان برخی زائران اربعینی حسینی نیز ترجیح می دهند به جای خرید دینار نسبت به خرید دلار اقدام کنند و در کشور عراق دینار مورد نیاز خود را تامین کنند.

با این وجود سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد ثبت نام و دریافت روادید سفر به کشور عراق بدون نیاز به ارز خارجی از طریق سامانه سماح به انجام رسیده و متقاضایان باید در این سامانه ثبت نام و وجه ریالی ارائه خدمات را از طریق کارت بانکی خود پرداخت کنند.

همچنین چند بانک ایرانی اعلام کردند در شهرهای کربلا و نجف آماده تبدیل ریال ایران به دینار عراقی هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و زائران می توانند با خیال آسوده به سفر اربعین حسینی رهسپار شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین