|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۳۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
یک نشریه فرانسوی می‌گوید، «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش همچنان در قید حیات است و عناصر تروریستی را از ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه هدایت می‌کند.
یک نشریه فرانسوی می‌گوید، «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش همچنان در قید حیات است و عناصر تروریستی را از ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه هدایت می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ نشریه فرانسوی لو پوئن (Le Point) به نقل از دستگاه‌های امنیتی غربی گزارش داد که «حدود ۳۰۰۰ نفر از عناصر داعش که از جنگ‌های الرقه جان سالم به در برده بودند، اکنون در مناطقی از سوریه در ۲۰ کیلومتری شرق رود فرات و در مرزهای عراق مستقر هستند.»


به نوشته لو پوئن، بیشتر این عناصر داعش خارجی هستند که تحت فرماندهی البغدادی در شهر نفت خیز «هجین» واقع در ریف شرقی دیرالزور مستقر هستند.

نشریه فرانسوی افزود: «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش همچنان در قید حیات است و عناصر تروریستی را از ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه هدایت می‌کند.

نشریه فرانسوی می‌گوید که «البغدادی با هنر استتاری که دارد، می‌تواند از هر منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل شود و عناصر تروریستی وابسته به آن در هر مکانی که او حضور دارد، مستقر می‌شوند.»

در ادامه گزارش آمده است: سرکرده داعش هنر استتار را به خوبی می‌داند و خود را با روش‌های مختلف مانند پوشیدن لباس‌های زنانه و استفاده از خودرو هنگام عبور از مرزها به عنوان فرد ناشناس، استتار می‌کند. وی سال گذشته با به کار بردن روش‌هایی از این دست توانست از عراق فرار کند و به شهر هجین سوریه برود.»

البغدادی در ژوئن سال ۲۰۱۴ (تیرماه ۹۳) پس از سیطره داعش بر شهر موصل واقع در شمال عراق با حضور در یکی از مساجد این شهر خود را خلیفه مسلمین خواند، اما پس از آنکه بسیاری از مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی را از دست داد، در مرزهای عراق و سوریه مخفی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین