|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۳۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
رئیس دامپزشکی فیروزکوه اعلام کرد: مادر و پسر خانواده ای توسط سگ خانگی مجروح و راهی بیمارستان شدند.
 رئیس دامپزشکی فیروزکوه اعلام کرد: مادر و پسر خانواده ای توسط سگ خانگی مجروح و راهی بیمارستان شدند.

«جواد شایان خواه» توضیح داد: این افراد از قسمت دست، پا و کمر زخم برداشتند و به منظور درمان و مایه کوبی علیه بیماری هاری به بیمارستان انتقال یافتند.

وی زمان وقوع این حادثه را اعلام و بیان کرد: پس از کسب اطلاع از این رویداد گروه دامپزشکی در محل حاضر و با توجه به مشکوک شدن به بیماری هاری، نمونه برداری انجام شد.

به گفته وی، نمونه برای تشخیص قطعی بیماری هاری از مغز سگ گرفته و به مراکز تشخیص ارسال می شود.

شایان خواه اظهار داشت: با تزریق داروی بیهوشی و ایجاد مرگ بی درد نمونه لازم اخذ و سپس به روش بهداشتی معدوم سازی سگ انجام خواهد شد.

رئیس دامپزشکی فیروزکوه گفت: با توجه به احتمال بروز این بیماری در منطقه، کارهای پیشگیرانه به اداره حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابلاغ و مایه کوبی سگ های مناطق «حبله رود» بخش مرکزی توسط گروه های دامپزشکی با هدف ایجاد کمربند حفاظتی و منطقه امن آغاز شد.

به گفته وی، در طرح مایه کوبی سال 97 بیش از 750 قلاده سگ شهرستان اعم از سگ های روستایی و خانگی علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند.

در مهرماه سال گذشته نیز مورد هاری در یک قلاده سگ خانگی در شهرستان مثبت اعلام شده بود.

به گفته رئیس دامپزشکی فیروزکوه، مهمترین راه انتقال بیماری هاری گزش توسط حیوان هار است که دوره نهفتگی بیماری در سگ و گربه به طور معمول دو تا سه هفته و گاهی نیز چند ماه است.
این مقام مسوول توصیه کرد: شهروندان هرنوع گزش از سوی حیوانات بویژه گربه و سگ را بلافاصله به شبکه بهداشت و درمان اطلاع دهند و برای اقدام های درمانی و پیشگیرانه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

هاری بیماری عفونی و مشترک بین انسان و دام به شمار می رود که کشنده و ویروسی است و به شکل های هاری خشمگین «تحریکی» یا هاری خاموش «فلجی» نمایان می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین