|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۳۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
آمریکا در این چهل سال ضعیف‌تر شده است، به صورتی که پیش از انقلاب شاه ایران ابزاری در دست آمریکا بود اما پس از سقوطش، وقتی عربستان کوشید ماموریت آمریکا را در منطقه انجام دهد، نتوانست این نقش را به خوبی ایفا کند.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم اکنون اولین کاری که باید انجام شود این است که این زیرخم را از دست آمریکا خارج کنیم و اقتصاد را سامان دهیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی طی سخنانی در پنجمین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در چهلمین سال انقلاب در رویارویی دیگری با آمریکا هستیم که از ویژگی‌های خاصی برخوردار و هدف آن آینده منطقه است، گفت: اسم این تقابل را رویارویی سرنوشت هم می‌توان گذاشت، چرا که نتیجه این رویارویی برای ایران و آمریکا تعیین‌کننده است و اینکه کدام یک از آن پیروز بیرون بیایند در آینده منطقه تاثیرگذار خواهد گذاشت.

وی افزود: آمریکا در این چهل سال ضعیف‌تر شده است، به صورتی که پیش از انقلاب شاه ایران ابزاری در دست آمریکا بود اما پس از سقوطش، وقتی عربستان کوشید ماموریت آمریکا را در منطقه انجام دهد، نتوانست این نقش را به خوبی ایفا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این شرایط آمریکا مجبور شد خود وارد جنگ با عراق و افغانستان شود. حالا نیز اگر مسئله ایران برای آنها حل شود، تمام منطقه به دست‌شان خواهد افتاد و اگر شکست بخورند، وضعی درست می‌شود که قدرتی برای ایران شکل می‌گیرد و حتی اسرائیل به محاصره درمی‌آید اما اگر آنان پیروز شوند ما را به مساجد هم راه نخواهند داد، لذا این جنگ اقتصادی یک جنگ سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده و جدی است.

رضایی افزود: آمریکا ابتدا تلاش کرد با کنترل انرژی هسته‌ای‌مان بتواند ما را محدود کنند اما فهمید با کنترل هسته‌ای نمی‌توان جلوی نفوذ ایران را گرفت، چرا که رویدادهای جدیدی دارد به ضرر آمریکا در حال شکل گیری بود.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، گفت: نباید فکر کرد اگر کسی از جمهوری‌خواهان به جای ترامپ می‌آمد، شرایط خیلی فرق می‌کرد؛ چراکه نظریه‌هایی پشت سر ترامپ قرار دارد و آن تفکر می‌گوید مسئله ایران باید برای ما حل شود.

رضایی با تاکید بر وقوع یک جنگ اقتصادی علیه ایران، اظهار کرد: اقتصاد نقطه آسیب‌پذیر ما بوده و آنان می‌خواهند با جنگ اقتصادی زیرخم ما را بگیرند. در واقع محوریت جنگ شان اقتصاد است اما تمام برنامه‌شان علیه ما به اقتصاد ختم نمی شود.

وی با برشمردن پدیده داعش و جنگ رسانه‌ای به عنوان سایر برنامه‌های آمریکا علیه ایران گفت: آنان از این ابزار برای امسال و سال آینده استفاده خواهند کرد، پس این دوسال برای ما بسیار حساس و تعیین‌کننده است.

رضایی افزود: همه اقتصادها با شوک اقتصادی مواجه می‌شوند اما اگر ضربان اقتصاد در حد معقول باشد مشکلی پیش نمی آید ولی اگر این تپش کم و زیاد شود رکود و تورم را ایجاد می‌کند، حالا مسئله اقتصاد ایران نیز با تنظیم کردن این نبض‌ها حل می‌شود و باید ضربانش را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه ما وارد یک شوک شدید شدیم و سیاست‌های غلط اقتصادی به جای اینکه ضربان را کنترل کنند ضربان را هیجان دادند، گفت: اگر مدیریت درستی انجام می‌شد در بحث تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای راحت‌تر بودیم، مثلا اینکه قیمت ارز باید بین هفت تا هشت هزار تومان می‌ماند، البته نمی‌خواهم بگویم دولت سواد و فهم آن را نداشت اما برخی فرصت‌ها از ما گرفته شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما سه چهار سال وقت خوب را از دست دادیم. هم اکنون اولین کاری که باید انجام شود این است که این زیرخم را از دست آمریکا خارج کنیم و اقتصاد را سامان دهیم مردم امروز باید برادری دولت را ببینند و این نقطه آغاز است.

رضایی اظهار کرد: در جنگ رسانه‌ای قرارگاه‌هایی در عربستان و اسرائیل به وجود آمده و منافقین در اروپای شرقی حضور دارند که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تروریستی دشمنان که به عنوان ابزاری علیه کشور از آن استفاده می‌کنند، گفت: ممکن است در آینده هم شاهد تعدادی از این عملیات‌ تروریستی باشیم چرا که می‌خواهند بگویند دست آورد امنیت نظام از بین رفته است. این جنگ‌ها و ترورها پروژه‌هایی است که آمریکایی‌ها بوجود آورده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هدف آمریکا این است که خودشان در منطقه فرو نپاشند و مسلمانان بیدار و متحد نشوند. چین و روسیه و اروپا و آمریکا می‌گویند ما باید از این منطقه بگذریم ولی ما به دنبال این هستیم که گذشته را تثبیت و آینده را روشن‌تر کنیم. جنگ امروز جنگ ریال و دلار است. جهان اسلام باید متحد شوند یا آمریکا و اروپایی‌ها؟

وی یادآور شد: مساله بسیار مهم است اما فرمول اساسی آن مردم است که باید به صحنه بیایند. تجربه نشان داده که مردم با حضور نیروهای انقلاب به صحنه می‌آیند و اگر نیروهای انقلاب در حال تردید باشند مردم به صحنه نمی‌آیند. آمریکایی ها می‌خواهند این عصای موسی را از دست رهبر انقلاب بگیرند یا آن را خنثی و بی‌تاثیر کنند.

رضایی در پایان گفت: دومین عملیات انقلاب ۱۳ آبان صورت خواهد گرفت و خود را آماده کنید که این صدای تکبیرها دوباره بلند شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین