|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰
کد خبر: ۲۳۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
از سوی دیگر، فیگارو توضیح داد، اگر هیات بیعت ولیعهد را از خاندان دیگری غیر از پادشاه سلمان انتخاب کند، این بدان معناست که محمد بن سلمان فقط تا پایان تکمیل پرونده تاریک خاشقجی قدرت را در دست خواهد داشت.
 روزنامه فرانسوی فیگارو به نقل از یک منبع دیپلماتیک فرانسوی نوشت: هیات بیعت عربستان به دنبال تعیین جانشینی برای ولیعهد سعودی و تدارک برای عزل محمد بن سلمان است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر  و امید به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو ،  هیات بیعت سعودی وضعیت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را که در پی ناپدیدشدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی شبهاتی نسبت به وی در خصوص این پرونده  به وجود آمده بررسی می‌کند.

یک دیپلمات عالی‌رتبه فرانسوی در گفتگو با این روزنامه گفت: با افزایش فشارهای بین‌المللی به عربستان پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی، هیات بیعت عربستان از چند روز قبل بررسی تعیین جانشین برای ولیعهد عربستان را بررسی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که این شخص خالد بن سلمان، سفیر کنونی عربستان در واشنگتن باشد.با انتخاب خالد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان، محمد بن سلمان برادر بزرگتر وی عزل می‌شود.

این روزنامه نوشت: این اطلاعات از سوی یک منبع سعودی در ریاض نیز تایید شده است. وی گفته است، در صورتیکه شاهزاده، خالد بن سلمان به عنوان ولیعهد تعیین شود این بدان معناست که محمد بن سلمان برادر وی در میان مدت پست خود را ترک خواهد کرد و این یعنی خانواده سلمان قدرت را که اولویت پادشاه است، حفظ خواهد کرد.

از سوی دیگر، فیگارو توضیح داد، اگر هیات بیعت ولیعهد را از خاندان دیگری غیر از پادشاه سلمان انتخاب کند، این بدان معناست که محمد بن سلمان فقط تا پایان تکمیل پرونده تاریک خاشقجی قدرت را در دست خواهد داشت.

روزنامه فرانسوی مذکور نوشت، محمد بن سلمان(33 ساله)از زمان انتخابش به عنوان ولیعهد عربستان تقریبا تمام قدرت و اختیارات اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک را در دست گرفته است. با وجود اینکه صدای پدر پادشاهش ( 83 ساله) هنوز شنیده می‌شود و ما آن را در برخی پرونده های جنجالی همچون تجزیه قدس و خصوصی سازی شرکت نفتی آرامکو دیدیم.

به گزارش ایسنا؛طبق این روزنامه، تنها مسئله قطعی این است که ولیعهد عربستان با نقض توافق میان شاهزادگان ردیف اول از خانواده های مختلف خاندان حاکم –که برخی از آنها به زندان افکنده شدند-برای خود دشمنی‌های زیادی در داخل خاندان آل سعود به وجود آورده است. علاوه بر این، وی در صفوف گارد ملی نیز فرمانده آن یعنی شاهزاده متعب، پسر عبدالله پادشاه سابق عربستان را نیز سال گذشته برکنار کرد.  

وی همچنین دشمنان زیادی نیز در خارج از مرزهای عربستان به دلیل بمباران یمن، محاصره قطر و همگرایی با اسرائیل دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین