|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۳۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
: اتهامات در خصوص دست داشتن مقام‌های سعودی در قتل احتمالی خاشقجی هنوز اثبات نشده است. طی سال‌های اخیر نگرانی‌های زیادی وجود داشته است که آیا ولیعهد سعودی به قوانین بین المللی درباره حقوق بشر پایبند است یا نه.
 معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر به شدت از سیاست‌های دونالد ترامپ انتقاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با محکوم کردن سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده گفت: به نظر می‌رسد ترامپ روابط دوستانه و نزدیکی با رهبران خودکامه و مستبد دارد.

وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس افزود: من واقعا نگران واکنش منفعلانه و سرد ترامپ در قبال ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی هستم.

بایدن اظهار داشت: واقعا نمی‌دانم چرا دولت ترامپ احساس می‌کند که نیاز دارد رهبران خودکامه و مستد و دیکتاتور، از پوتین رئیس جمهور روسیه گرفته تا کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دوترته رئیس جمهور فیلیپین را مورد نوازش قرار دهد و با آن‌ها این قدر ملایم برخورد کند.

اظهارات بایدن در شرایطی است که ترامپ با فشار‌های شدیدی روبرو است تا در قبال مساله ناپدید شدن خاشقجی واکنش قاطع تری نشان دهد.

بایدن تصریح کرد: اتهامات در خصوص دست داشتن مقام‌های سعودی در قتل احتمالی خاشقجی هنوز اثبات نشده است. طی سال‌های اخیر نگرانی‌های زیادی وجود داشته است که آیا ولیعهد سعودی به قوانین بین المللی درباره حقوق بشر پایبند است یا نه.

به نوشته تسنیم؛ترامپ تاکنون بار‌ها هرگونه دست داشتن خاندان سلطنتی سعودی در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرده است. آن هم در شرایطی که اکثر گزارش‌ها نشان می‌دهد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل احتمالی خاشقجی دست داشته است.

ترامپ روز سه شنبه پیشداوری‌های صورت گرفته درباره دخالت داشتن عربستان سعودی در پرونده خاشقجی را با اتهامات مطرح شده علیه برت کاوانا دادستان عالی آمریکا مقایسه کرده است.

جمال خاشقجی نویسنده ۵۹ ساله سعودی روز سه‌شنبه ۱۰ مهر (دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده، اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند، رسانه‌ها به نقل از برخی مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در کنسولگری کشته شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین