|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
این توهین‌ها جدید نیست و پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان هم از مصادیق رواج آن‌ها بود. محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در مجلس درباره اینکه «آیا هیأت رئیسه مجلس به این مسأله ورود می‌کند یا نه؟»، می‌گوید: حتی اگر هیأت رئیسه ورود کند هم چندان تأثیری ندارد.
 چه کسی محمدجواد کریمی قدوسی نمی‌شناسد؟ یکی از چهره‌های شناخته شده پایداری که نسبت به دیگر چهره‌های باهوش این جمعیت، وضوح و صراحت ساده‌ای دارد. چنان که به نظر می‌آید باهوش‌ترهای این جریان اغلب او را جلو می‌اندازند و حرف‌هایی را که آنها نمی‌توانند به آسانی بزنند او بر زبان می‌آورد. اخیرا ویدئویی در سایت‌های رسمی منتشر شده که محمد جوادکریمی قدوسی در آن جمعیت را تشجیع می‌کند و چنان که از همدلی جمعیت برمی‌آید، مستعمان چنان با خودگویی و خودخندی کریمی قدوسی همراهی می‌کنند که او دچار این توهم می‌شود که مرد هنرمندی است. کریمی قدوسی با اعتماد به نفسی کاذب دو رئیس قوه را به عنوان خائن معرفی می‌کند؛ رئیس‌جمهور و رئیس مجلس. جمعیتی که دیده نمی‌شود، صلوات می‌فرستد. کریمی قدوسی در توهین و افترا به این و آن مسبوق به سابقه است. او در این ویدئو با بیان سخنانی از مقام معظم رهبری از جمعیت می‌خواهد مصداق‌های خیانت را نام ببرند و به گونه‌ای به جمعیتی که خیلی هم در باغ نیست القا نظر خود را می‌کند و از جمعیت با چند بار اشاره و تاکید نام دو مقام ارشد کشور را مطالبه می‌کند. بعد انگار که دلش خنک نشده خودش تاکید دارد دو نفرند و نام رئیس‌جمهور و رئیس مجلس را به زبان می‌آورد. نکته‌ای که جای تعجب بیشتر دارد اینکه مجتبی ذوالنوری نماینده قم در کنارش نشسته و با شنیدن نام رئیس جمهور و رئیس مجلس پوزخند می‌زند. کار به جایی رسیده که دومین مقام رسمی کشور که با رای اکثریت مردم انتخاب شده و حکم او توسط مقام معظم رهبری تنفیذ شده، فردی که رئیس جمهور آن هم در لباس روحانیت است خائن خوانده می‌شود و ذوالنوری شأن جایگاه خود را در این مراسم نادیده می‌گیرد و با شنیدن خائن خوانده شدن دو رئیس قوه، او هم پوزخند می‌زند که در این ویدئو کاملا قابل مشاهده است: «aftabnews.ir/fa/news/551461» سوال این است که آیا قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نباید به اتهامات کریمی قدوسی‌آنهم در این حد رسیدگی کنند؟

آیا رسیدگی می‌شود؟

دیروز عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش به «خائن» خواندن رؤسای دو قوه مقننه و مجریه از سوی نماینده پایداری، می‌گوید: این توهین‌ها جدید نیست و پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان هم از مصادیق رواج آن‌ها بود. محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در مجلس درباره اینکه «آیا هیأت رئیسه مجلس به این مسأله ورود می‌کند یا نه؟»، می‌گوید: حتی اگر هیأت رئیسه ورود کند هم چندان تأثیری ندارد. وکیلی با تأکید بر اینکه «توهین‌ها موضوع جدیدی نیست»، می‌افزاید: این توهین‌ها رایج شده و پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان نیز از مصادیق رایج توهین‌هاست. نهایتا هیأت رئیسه یا هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌تواند یک تذکر در این باره بدهد که آن هم ضمانت اجرایی ندارد. وکیلی در پاسخ به اینکه «مگر هیأت نظارت نمی‌تواند پرونده نماینده خاطی را به قوه قضائیه ارجاع دهد؟»، می‌گوید: حتی اگر ارجاع دهد، بعد از آن چه می‌شود؟پیش از این موجودیت افرادی مانند کریمی قدوسی با اتهام زنی گره خورده بود اما اکنون به نظر می‌رسد علاوه بر تندروی‌های سیاسی، چشم بستن بر بدیهیات و قرار گرفتن در صف بدخواهان هم اضافه شده است. در انتظار ماندن برای این که نتیجه شکایت‌های متعدد از کریمی قدوسی به کجا خواهد کشید، دلیلی بر اصرار و ابرام او بر ادامه راه گذشته‌اش نیست. راهی که به شکایت‌های متعددی رسید. به گفته خود او شکایت‌ها به مواردی مانند باند نیویورکی‌ها، دوتابعیتی‌ها، برجام و FATF مربوط می‌شود. به گفته خود کریمی قدوسی از او پنج شکایت شده است.

منبع:آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین