|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۳۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
بررسی تارنمای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران نشان می دهد تا عصر چهارشنبه (بیست و پنجم مهرماه) 20 هزار و 416 فقره سیمکارت شخصی به دلیل ارسال پیامک مزاحم قطع شده است.
 بررسی تارنمای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران نشان می دهد تا عصر چهارشنبه (بیست و پنجم مهرماه) 20 هزار و 416 فقره سیمکارت شخصی به دلیل ارسال پیامک مزاحم قطع شده است.

به گزارش ایرنا، ارسال پیامک تبلیغاتی راهکار مناسبی برای تولیدکنندگان است تا با تبلیغ کالاهای تولیدی خود ضمن افزایش گرایش مردم به خرید کالای تولید داخل، میزان اشتغال و سود را نیز افزایش دهند اما استفاده از این راهکار در دسترس، باید بر اساس رعایت چهارچوب های خاص و حریم خصوصی افراد باشد.

اپراتورها نیز باید در ارسال پیامک تبلیغاتی، شرایط مشترک را در نظر گیرند و از ارسال پیامک در هر زمان از شبانه روز خودداری کنند.

ارسال وقت و بی وقت پیامک های تبلیغاتی قصه بلندی است که با وجود تلاش ها برای ساماندهی آن، همچنان تداوم یافته است.

چهاردهم آذرماه پارسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تذکر به اپراتورهای تلفن همراه از مدیران آنها خواست هر چه زودتر از ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی با سرشماره‌های اپراتوری امتناع کنند.

«محمدجواد آذری جهرمی» بتازگی نیز در ازای ارسال پیامک های تبلیغی، اپراتورها تلفن همراه را به اختصاص بسته های تشویقی به مشترکان ملزم کرده است؛ راهکاری که به نظر می تواند برآورنده نیاز تولیدکنندگان برای تبلیغ باشد و هم مشترک را برای دریافت تبلیغ ترغیب کند.

آنگونه که رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چهاردهم مهرماه امسال اعلام کرد، بیشتر پیامک های تبلیغاتی از سیمکارت های شخصی فرستاده می شود.

«حسین فلاح جوشقانی» هزینه بالای تبلیغات در بخش های دیگر و سختی دسترسی به آن شیوه ها برای همه فعالان کسب و کار و در عین حال قابلیت های تلفن همراه را عللی دانست که نمی توان میزان پیامک های تبلیغی را به صفر رساند.

با این همه، وی تاکید کرد تلاش می شود از میزان این پیامک ها کاسته شود و رضایت کاربران جلب شود.

بیست و چهارم مهرماه پارسال سامانه پیامکی 195 فعال شد تا پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده به مشترکان تلفن‌ همراه شناسایی و سرشماره های مربوط به آن قطع شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران سوم دی ماه همان سال اعلام کرد تا پیش از این باید پنج شکایت از یک شماره درباره ارسال پیامک مزاحم ثبت می شد که این میزان اکنون به 2 شکایت کاهش یافته است؛ یعنی اگر 2 شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه 195 به ثبت برسد، رسیدگی به این شکایت ها در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته وی، اگر محرز شود یک پیامک تبلیغاتی برای کاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فیلتر می کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین