|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۲۳۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
: از حقیقت دین‌داری بازماندن، یک خطا است و امروز عده‌ای به دنبال آن هستند که این باور را به مسلمانان تحمیل کنند که دین تنها نماز است و روحیه انقلابی ندارد، تحرک آفرین نیست و انسان را به جنبش وا نمی‌دارد که امروز برخی جریان‌های انحرافی در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها و هیئت‌ها در حال ترویج نوعی از دین‌داری هستند که در آن می‌بینی ظلمی اتفاق می‌افتد اما کاری نکنی و تنها نماز بخوانی و این انحرافی است که بسیاری از انقلابیون را ضد انقلاب می‌کند.
 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمن به دنبال تصرف مغز و قلب است تا مطالبات، گرایش‌ها و خواسته‌های مردم را عوض کند و راحت‌طلبی را جایگزین شهادت‌طلبی کند و ارزش‌ها از جنس پول شده و از جنس ایثار نباشد و در نهایت الگوها حضرت زهرا (س) نشود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی  در آیین معارفه مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیامبر(ص) مسلمانان صدر اسلام را افرادی معرفی کرد که با تمام وجود برای اسلام مجاهدت کرده و رنج‌های بسیاری را تحمل کردند اما چه شد که همین مسلمانان در رکاب حضرت محمد (ص)، آرام آرام قاتل اسلام ناب شدند.

وی با بیان اینکه این مسلمانان فرزند رسول خدا را به شهادت رساندند و جشن گرفتند و چه شد که آن صحابه پاک خون فرزند رسول خدا را ریختند؟، افزود: این خطر در زمان حاضر نیز وجود دارد که سازندگان انقلاب بلای جان آن انقلاب شوند.

حاجی‌صادقی دو عامل را از عوامل سقوط مسلمانان صدر اسلام دانست و یادآور شد: نخستین عامل انحراف فکری براساس نفوذ فرهنگی و فکری است که دشمن توانست افکار و باورهای مسلمانان را بهم ریزد تا جایی که می‌گفتند مهم این است که ما نماز خود را بخوانیم، دعوای حضرت علی (ع) و معاویه دعوای ریاست است و کسی با نماز کاری ندارد و این یک تلقی غلط از دین‌داری و یک انحراف بزرگ و اساسی است.

وی ادامه داد: از حقیقت دین‌داری بازماندن، یک خطا است و امروز عده‌ای به دنبال آن هستند که این باور را به مسلمانان تحمیل کنند که دین تنها نماز است و روحیه انقلابی ندارد، تحرک آفرین نیست و انسان را به جنبش وا نمی‌دارد که امروز برخی جریان‌های انحرافی در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها و هیئت‌ها در حال ترویج نوعی از دین‌داری هستند که در آن می‌بینی ظلمی اتفاق می‌افتد اما کاری نکنی و تنها نماز بخوانی و این انحرافی است که بسیاری از انقلابیون را ضد انقلاب می‌کند.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه باید مراقب بود تا گذشته خوب ما، ما را مغرور نکند، تصریح کرد: دشمن با نفوذ فکری مغزها را تصرف می‌کند و در این حالت دست و پای افراد، سرباز دشمن می‌شود که این تفکر دشمن است تا مسلمانان، هنرپیشه و مجریان سیاست‌های آنان باشند و حتی ممکن است در این حالت مرگ بر دشمن بگویند اما در عمل مجری دشمن هستند.
وی انحراف عملی نه علمی را عامل دوم انحراف امت صدر اسلام عنوان کرد و گفت: عده‌ای شک نداشتند حق با امام حسین (ع) است اما نتوانستند با حسین(ع) بمانند زیرا گذشتن از دنیا برای آنان امکان نداشت و انسان‌های بزرگی به دلیل دنیاگرایی زمین خوردند زیرا در دام مظاهر دنیوی اسیر بودند.

حاجی‌صادقی اظهار کرد: دشمن به دنبال تصرف مغز و قلب است تا مطالبات، گرایش‌ها و خواسته‌های مردم را عوض کند و راحت‌طلبی را جایگزین شهادت‌طلبی کند و ارزش‌ها از جنس پول شده و از جنس ایثار نباشد و در نهایت الگوها حضرت زهرا (س) نشود.

وی با بیان اینکه مریدی و نوکری دنیا بودن، بد است زیرا فرد نمی‌تواند در جبهه امام حسین (ع) بماند بلکه به هر وسیله‌ای فرار می‌کند، تاکید کرد: درمان گرفتار نشدن در دو عامل سقوط یک امت این است که استقامت کنیم که خداوند فرموده است انسانی که استقامت کند هیچ نگرانی برای آینده ندارد.

 حاجی‌صادقی یک تفاوت مومن صادق از مومن دروغگو را در شک نکردن و لغزش فکری نداشتن، دانست و گفت: این امر با بصیرت در دین اتفاق می‌افتد و باید تلاش کنیم بصیرت خود را بالا ببریم تا هجمه شبهات، ما را در اختیار دشمن قرار ندهد که با بصیرت دینی دشمن از تصرف مرزها ناتوان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایمان صادقانه و استقامت عملی، جهادی و انقلابی را تفاوت دیگر مومن صادق از مومن دروغگو عنوان و خاطرنشان کرد: ایمان صادقانه با شناخت حقیقت دنیا و آخرت به دست می‌آید و باور داریم که انسان با مرگ نمی‌میرد بلکه به منزلی می‌رود که در دنیا ساخته بود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به راحتی و ارزانی 40 ساله نشده بلکه با مجاهدت‌های ملت و استقامت فکری و عملی به این افتخار دست یافته است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین