|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۳۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
روزنامه واشنگتن پست به تازگی گزارش داد که دولت ترامپ سیاستی را بررسی می کند که به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی خانواده ها در مرز (مکزیک) با آمریکا ممکن است بار دیگر باعث جدا کردن کودکان از والدینش شان شود.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سیاست های مهاجرستیزانه خود، دولت هندوراس را تهدید کرد اگر «کاروان» مهاجرانی را که روانه مرز آمریکا هستند، متوقف نکند، کمک مالی به این کشور آمریکای مرکزی را قطع خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه تارنمای هیل، ترامپ در توئیتی نوشت: آمریکا رئیس جمهور هندوراس را از این موضوع مطلع کرده است که اگر جلوی کاروان بزرگی را که راهی آمریکا هستند، نگیرد و آن ها را به هندوراس باز نگرداند، دیگر کمکی به این کشور نخواهد کرد.

این توئیت ترامپ در واکنش به انتشار گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد گروهی متشکل از 1600 نفر یا حتی بیشتر امیدوار هستند با عبور از گواتمالا، وارد آمریکا شود. اعضای این گروه گفته اند به امید یافتن زندگی بهتر و فرار از فقر و خشونت در کشورشان راهی این سفر شده اند.
بر اساس گزارش آژانس توسعه بین المللی آمریکا، این کشور در سال مالی 2017 میلادی 175 میلیون دلار به هندوراس کمک مالی کرد.

ترامپ به دنبال سرکوب مهاجران غیرقانونی است و چنین استدلال می کند که مهاجران عامل انتقال جرم و جنایت و مواد مخدر به کشورش هستند.

وی در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره و به منظور تقویت مواضع محافظه کارانه خود بر این موضوع تاکید کرده است.

روزنامه واشنگتن پست به تازگی گزارش داد که دولت ترامپ سیاستی را بررسی می کند که به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی خانواده ها در مرز (مکزیک) با آمریکا ممکن است بار دیگر باعث جدا کردن کودکان از والدینش شان شود.

ترامپ شنبه این هفته به خبرنگاران گفت: هر کاری را می کنیم تا روند مهاجرت غیرقانونی به آمریکا را کاهش دهیم. اگر آنها فکر کنند که از فرزندان شان جدا می شوند به آمریکا نمی آیند.
تابستان امسال، تصمیم دولت ترامپ برای اعمال «سیاست بدون ارفاق» در خصوص مهاجرت غیرقانونی، به جدایی هزاران خانواده در مرز مکزیک منجر شد و بحرانی سیاسی و انسانی گسترده ای را برای رئیس جمهور آمریکا به بار آورد.

ترامپ، زنگ هشدار را درباره «کاروان» مهاجرانی از آمریکایی مرکزی که بهار امسال راهی آمریکا شده بودند، به صدا در آورده بود. بسیاری از مهاجران از مرز عبور نکردند اما تعداد زیادی از پناهجویان موفق به ورود به کشور شدند.

به گزارش ایرنا، ترامپ بارها از سخنان نفرت آمیز برای زیر سوال بردن موضوع مهاجرت استفاده کرده و ضمن متهم کردن مهاجران به تلاش برای هجوم به آمریکا، گفته است که مهاجران باعث می شوند آمریکا فرهنگ خود را از دست دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین