|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۳۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر نه تنها به ایجاد فرصت های عالی برای همکاری میان کشورهای حوزه خزر کمک می کند، بلکه فرصت جدیدی برای حمل و نقل در این حوزه ایجاد کرده است.
  وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اذعان به اینکه رسیدن به کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر چندان هم آسان نبود، گفت: هر یک از کشورهای ساحلی دریای خزر موضع خود را در این زمینه داشتند، اما پنج کشور در نهایت تصمیم به سازش و توافق گرفتند .

بر اساس گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری رپورت، « المار محمدیاراف» در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی، افزود: این کنوانسیون دستاورد بزرگی برای کشورهای حاشیه خزر بود که پس از 25 سال مذاکره در اجلاس سران این کشورها در آکتائو قزاقستان بدست آمد.

وی افزود:کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر نه تنها به ایجاد فرصت های عالی برای همکاری میان کشورهای حوزه خزر کمک می کند، بلکه فرصت جدیدی برای حمل و نقل در این حوزه ایجاد کرده است.

کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر 12 اوت ( برابر 21 مرداد ماه ) گذشته در جریان پنجمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر بین ایران ، روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان در شهر آکتائو قزاقستان به امضا رسید .
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین