|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۳۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
وزیر خارجه عراق در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان بر عمیق بودن روابط دو کشور تاکید کرد.
 وزیر خارجه عراق در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان بر عمیق بودن روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از السومریه نیوز، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق که به لبنان سفر کرده است با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت این روابط در راستای خدمت به منافع دو ملت برادر و همچنین تحولات منطقه و مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

جعفری در این دیدار بر عمیق بودن روابط کشورش با لبنان تاکید کرد و گفت: ما به همکاری بیشتر با لبنان برای تحقق منافع مشترک و مقابله با چالش‌های مشترک چشم دوخته‌ایم.
وی خواستار افزایش تلاش‌های سیاسی و گسترده‌تر شدن گفت‌وگوها برای عبور از بحران‌هایی که منطقه شاهد آن است شد.

وزیر خارجه عراق ضمن تمجید از مواضع لبنان در حمایت از عراق تاکید کرد که کشورش از وحدت و حاکمیت و امنیت لبنان حمایت ‌می‌کند.

میشل عون رئیس‌جمهور لبنان نیز در این دیدار بر تمایل کشورش برای تقویت روابط دوجانبه با عراق و توسعه آن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وی همچنین از بازگشایی گذرگاه مرزی بین سوریه و اردن ابراز خشنودی کرد و گفت: امیدوارم که گذرگاه البوکمال در مرز عراق و سوریه بازگشایی شود و امنیت و ثبات به منطقه باز گردد.

عون بر اهمیت تلاش‌های گسترده برای برقراری صلح و حفظ منافع ملت‌های عربی تاکید کرد.

ابراهیم جعفری امروز سه شنبه برای سفری سه روزه به لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد.

مخالفت مالکی با اعمال تحریم علیه ایران در دیدار با مقام آمریکایی

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز سه‌شنبه با "اندرو پیک" مسئول میز ایران و عراق در وزارت خارجه آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار درباره آینده روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت آن و همچنین تازه‌ترین تحولات منطقه و گفت‌وگوهایی صورت گرفته و دو طرف درباره تشکیل دولت آینده در عراق بحث و تبادل کردند.

مالکی در این دیدار با بیان ثبات و امنیت منطقه وابسته به ثبات عراق است بر اهمیت حمایت از دولت آینده و موفقیت آن در تحقق خواسته‌های ملت عراق تاکید کرد.

نخست‌وزیر سابق عراق اظهار داشت که کشورش برای داشتن روابط خوب با همه کشورهای دنیا تلاش می‌کند.

وی با بیان "عراق باید عرصه‌ای برای نزدیک گرداندن دیدگاه‌های مختلف باشد" بر مخالفت کشورش با اعمال تحریم علیه ایران یا هر کشور دیگری تاکید کرد و گفت: این تحریم‌ها در درجه اول به زیان ملت‌ها تمام می‌شود.

مالکی پیش از این نیز بر مخالفت خود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین