کد خبر: ۲۳۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
وی همچنین گفت، این تحریم‌ها موجب شده که استراتژی‌های گردشگری خود را خیلی سریع‌تر از پیش بینی‌ها توسعه دهیم که موجب تسریع در برنامه‌های آینده ما شده است. قطر به عنوان یک مقصد گردشگری پیش از این تحریم‌ها اقدام به تنوع بخشیدن به بازارهای خود نکرده بود و روی منطقه خودمان خیلی تمرکز کرده بود.
رییس اداره گردشگری قطر از کشورهای عربی همسایه به سبب استفاده از گردشگری به عنوان یک اسلحه، به شدت انتقاد کرد.

 به نقل از فوربس، رییس اداره گردشگری قطر که در تلاش است صنعت توریسم این کشور را در سایه تحریم‌های اعمال شده از سوی عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده نجات دهد، از کشورهای همسایه به سبب استفاده از گردشگری به عنوان یک اسلحه برای تسویه حساب سیاسی به شدت انتقاد کرد.

شمار گردشگران ورودی به قطر در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از یک سوم کاهش داشته است و به ۹۴۵ هزارد نفر نزول یافته، این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۷ میلادی ۱.۵ میلیون نفر بود. بخش بزرگی از این کاهش در نتیجه سقوط چشمگیر شمار گردشگران ورودی به قطر از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پس از اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه قطر از سوی عربستان، بحرین و امارات از ژوئن سال گذشته میلادی بوده است.

در نتیجه این تحریم، امسال ۵۳۸ هزار گردشگر کمتر از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به عنوان گردشگر وارد خاک قطر شده‌اند و همچنین شمار گردشگران ورودی به قطر از سایر بخش‌های جهان عرب نیز ۴۵ درصد اُفت داشته است.  همچنین رشد وورد گردشگران از دیگر مناطق چون آسیا، اروپا و آمریکا نیز آنقدر کم بوده که نتوانسته این کسری گردشگر را برای قطری‌ها جبران کند.

«حسن الابراهیم» رییس اجرایی اداره گردشگری قطر گفت این کشور در حال حاضر با شرایطی رو به رو است که کشورهای همسایه در حال سوء استفاده از گردشگری به عنوان یک اسلحه هستند و گردشگری قطر در حال پیروی از استراتژی‌هایی برای تنوع بخشیدن بیشتر به بازارهای منبع گردشگری خود است و طراحی ما به گونه‌ای خواهد بود که دیگر تنها به یک منطقه گردشگری وابسته نباشیم.

وی همچنین گفت، این تحریم‌ها موجب شده که استراتژی‌های گردشگری خود را خیلی سریع‌تر از پیش بینی‌ها توسعه دهیم که  موجب تسریع در برنامه‌های آینده ما شده است. قطر به عنوان یک مقصد گردشگری پیش از این تحریم‌ها اقدام به تنوع بخشیدن به بازارهای خود نکرده بود و روی منطقه خودمان خیلی تمرکز کرده بود.

مسئولان گردشگری قطر در راستای تلاش برای تنوع بخشیدن به بازارهای جذب گردشگر، از سال گذشته تاکنون شرایط لغو ویزا را برای ۸۸ کشور فراهم کرده‌اند و در حال حاضر دارندگان پاسپورت ۸۸ کشور می‌توانند بدون نیاز به ویزا به این کشور سفرکنند و برای مسافران ترانزیت نیز ویزای رایگان در فرودگاه صادر می‌شود.

شاید بزرگترین برگ بنده قطر برای ارتقای جایگاه خود به عنوان یک مقصد گردشگری، جام جهانی فوتبال باشد که قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار شود. در حال حاضر هشت استادیوم میزبان این رقابت در مراحل مختلف ساخت و تکمیل هستند و حضور شمار زیادی گردشگر به این کشور با نزدیک شدن به این جام جهانی تضمین شده است.

«حسن الابراهیم» رییس اجرایی اداره گردشگری قطر درباره نگرانی‌های مطرح شده درباره دسترسی هوادارن فوتبال به نوشیدنی‌های الکی در جریان رقابت‌های جام جهانی با توجه به اعتقادات جامعه اسلامی قطر نیز گفت: "ما تجربه رقابت‌های بزرگ ورزشی چون بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه را داشتیم و سال آینده نیز میزبان رقابت‌های جهانی ورزشی جوانان هستیم و در هیچ یک از آنها مصرف الکل موضوع مهمی نبود و فکر می‌کینم در جام جهانی نیز مساله‌ای نباشد.

وی درباره ایجاد ظرفیت هتلی مناسب رای میزبانی از رقابت جام جهانی ۲۰۲۲ نیز توضیح داد: هدف ما ساخت و سازی است که در نهایت بیهوده نباشد و هزینه‌های سنگین نگهداری بر ما تحمیل نکند، بنابراین برای تعداد ساخت و سازها و طرح های توسعه سقف تعیین کردیم. قطر اقامت‌گاه‌های موقتی چون کشتی‌های تفریحی بزرگ را در نظر گرفته است وتلاش ما این است که بیش از حد ساخت و ساز نکنیم بلکه به اندازه کافی و برای ایجاد یک صنعت گردشگری پایدار ساخت و ساز کنیم.

رئیس اجرایی اداره گردشگری قطر درباره ایده استفاده از جزایر ایرانی (کیش و قشم) برای اسکان برخی گردشگران در جام جهانی نیز گفت من از چنین چیزی اطلاعی ندارم.

حسن روحانی ـ رئیس جمهور ایران ـ پیش از این برای کمک به قطر در ابعاد گوناگون برای برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال اعلام آمادگی کرده بود و با توجه به این که ورود به جزایر ایرانی در خلیج فارس نیاز به اخذ ویزا برای گردشگران نیست، این امر می‌تواند فرصت مناسبی برای ایران به منظور جذب بخشی از گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین