|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
به هرحال در نتیجه فشار گجت به ورید، حجم خون در مغز افزایش می یابد و هنگامیکه ضربه ای به سرکاربر وارد می شود، مغز با شدت کمتری به جمجمه برخورد می کند. در نتیجه میزان خسارت وارده کمتر می شود.
محققان گجتی ساخته اند که پس از قرار گرفتن دور گردن ورزشکاران از شدت ضربه به مغز آنان می کاهد.

به نقل از نیواطلس،  چند سال قبل گجتی شبیه گردنبند ساخته شد که برای حفاظت ورزشکاران در مقابل ضربه مغزی به کار می رفت. این گجت سبب می شد مغز ورزشکاران بزرگتر شود. اکنون تحقیقی جدید نشان می دهد این گجت واقعا کارآمد است و کاربر خود را در برابر ضربات کوچک و بزرگ محافظت می کند.

گروهی از محققان بیمارستان کودکان سینسیناتی  این دستگاه را ساخته اند که Q-Collar نام گرفته است.

 این گجت به ورید ژوگولار فشار می آورد و در نتیجه جریان خون به مغز را کم می کند. ورید ژوگولار نام دو سیاهرگ بسیار مهم (ژوگولار خارجی و داخلی) است که در هردو طرف گردن قرار دارند.

به هرحال در نتیجه فشار گجت به ورید، حجم خون در مغز افزایش می یابد و هنگامیکه ضربه ای به سرکاربر وارد می شود،  مغز با شدت کمتری به جمجمه برخورد می کند. در نتیجه میزان خسارت وارده کمتر می شود.

محققان در ۲ تحقیق جداگانه متوجه شدند استفاده از گجت تا ۸۳ درصد از پاره شدن فیبرهای مغزی هنگام ضربه می کاهد. تحقیق درباره این گجت در  British Journal of Sports Medicine  منتشرشده است. شرکت Q30 Innovationn  این گجت را ساخته است. البته Q-Collar هنوز در آمریکا تایید نشده اما  پیش بینی می شود از سه ماهه اول سال آتی میلادی در کانادا عرضه شود.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین