|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۲۳۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
او از یک طرف می گوید در دربی 9 نفره معروفی که مارکوس مرک دو یار پرسپولیس را اخراج کرد، فائقی بین دو نیمه به جواد زرینچه و بازیکنان استقلال گفته بود به پرسپولیس گل نزنند و از یک طرف می گوید این مصداق تبانی نیست!
  علی فتح‌الله‌زاده مدیر پیشین استقلال دوباره خاطرات قدیمی‌اش را از نو گفته است. از اینکه 5هزار دلار داده شوالیه گرفته تا ماجرای اینکه در دربی 9 نفره، فائقی نگذاشته آنها پرسپولیس را ببرند.

 علی فتح‌الله‌زاده یک پدیده خاص در فوتبال ایران است. او از یک طرف می گوید در دربی 9 نفره معروفی که مارکوس مرک دو یار پرسپولیس را اخراج کرد، فائقی بین دو نیمه به جواد زرینچه و بازیکنان استقلال گفته بود به پرسپولیس گل نزنند و از یک طرف می گوید این مصداق تبانی نیست!

اگر این گفته فتح‌الله‌زاده را باور کنیم باید آن بازی را مصداق تبانی تلقی کرد و به جرم تبانی در بازی باید هم زرینچه، هم فائقی و هم همه عواملی که در آن اتفاق دست داشتند از جمله علی فتح‌الله‌زاده برای همیشه از فوتبال محروم می شدند چون قانون صریح درباره تبانی اینچنین است. او اما سریع در واکنش به این حرف به خبرنگار خبرآنلاین می گوید: «خب من که در جریان نبودم. بین دو نیمه این حرف را زده بودند. به من گیر ندهید. این همه سوژه جدید است گیر دادید به حرف من درباره 20 سال قبل؟»

بعدا که فهمیده چرا با زرینچه یا عوامل دیگر برخورد نکرد؟ می گوید: «حاجی جان من چه کاره بودم؟ تیم برای سازمان ورزش بود. آقای فائقی هم نفر دومش. خودش به زرینچه و بقیه گفته که این کار را بکنند. من چه باید می کردم؟ چرا باید برخورد می کردم؟ خود روسا این تصمیم را گرفته بودند دیگر!»

اما با این حساب آن همه تساوی دربی ها در دهه 80 هم روی هوا می رود؟ مثلا بازی هایی که یک دفعه در دقیقه 90 مساوی می شد یا نمونه هایی از این دست؟ او می گوید: «اصلا مگر می شود در دربی تبانی کرد؟ این چه حرفی است! نه بابا هیچ وقت این اتفاق نیفتاده. آن یک بار هم بازیکنان یک نیمه راه رفتند و مربی ما هم خارجی بود. ولی درباره باقی دربی ها اصلا این طوری نبود که حرفی زده شده باشد. حالا اگر اتفاق عجیبی افتاده باید بروید از خود بازیکنش بپرسید دیگر!»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین