|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۲۳۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
این در حالی است که حدود 38 سرباز سابق، افسر پلیس و نظامی سابق توانستند در انتخابات هفتم اکتبر ( 15 مهر) کنگره، کرسی هایی را بدست آورند. این آمار در سال 2014 ، 14 نفر بود.
  دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل در حالی قرار است اوایل آبان برگزار شود که به نظر می رسد در صورت پیروزی ژائیر بولسونارو نامزد راست افراطی به دلیل رویکردش و همچنین نارضایتی ها از وضعیت خشونت در شهرهای مختلف، برزیل به سوی نظامی گری پیش خواهد رفت.

 تارنمای بلومبرگ در گزارشی با بیان این مطلب افزود: رویکرد بولسونارو یک نظامی سابق نشان می دهد در صورت پیروزی وی در دور دوم انتخابات، شماری از نظامیان سابق سمت های مهم کابینه را بدست بگیرند که در این صورت عوامل امنیتی نقش مهمی پس از چند دهه در سیاستگزاری های این کشور منطقه آمریکای جنوبی خواهند داشت.

گزارش شده است که بولسونارو ژنرال 'آنتونیو همیلتون موراو' را برای سمت معاون ریاست جمهوری، ژنرال 'آگوستو هلنو' را برای وزارت دفاع و ژنرال 'اسوالدو فریرا' را برای وزارت امور تاسیسات زیربنایی در نظر دارد.

این در حالی است که حدود 38 سرباز سابق، افسر پلیس و نظامی سابق توانستند در انتخابات هفتم اکتبر ( 15 مهر) کنگره، کرسی هایی را بدست آورند. این آمار در سال 2014 ، 14 نفر بود.

والدیر سوارز داولیویرا یک عضو کنگره در مورد حضور نظامیان بیشتر در عرصه سیاست برزیل گفت: این به خاطر ناامنی است که مردم برزیل تجربه کرده اند. دیگر هیچ کس در این مقطع زمانی نمی تواند معضل ناامنی را در شهرهای مختلف حل کند.

بلومبرگ در ادامه عنوان کرد: تقریا 30 سال پس از پایان دیکتاتوری نظامی در برزیل، به نظر می رسد عوامل وابسته به نهادهای امنیتی این کشور در مسیر بازگشت به عرصه سیاستگزاری ها هستند. حتی اگر بولسونارو در انتخابات شکست بخورد، تمایل برای حضور نظامی ها در عرصه قدرت وجود دارد که یکی از دلایل آن موج خشونتها در شهرهای مختلف است. بیش از 63 هزار نفر سال گذشته به دلیل خشونتها در برزیل جان خود را از دست داده اند.

ممکن است چالش خشونتها یکی از دلایل تمایل برای بازگشت نظامی ها به قدرت باشد اما رویکرد بولسونارو نیز باعث می شود گمانه زنی حضور نظامیان سابق در امور غیرنظامی قوت بگیرد. نامزد راست افراطی انتخابات برزیل پیشتر با اظهارنظرهایش در محافل مختلف جنجال های زیادی به پا کرده بود.

رابرت موگاه یک عضو موسسه ایگاراپه در ریودوژانیرو گفت: نشانه ها و اظهارنظرهای ناخوشایندی در انتخابات ریاست جمهوری امسال مبنی بر بازگشت احتمالی دیکتاتوری نظامی مشابه سال 1964 وجود داشت.

در نظرسنجی انجام شده اخیر توسط موسسه دیتا فول در برزیل مشخص شد که نیروهای مسلح این کشور مورد اعتمادترین اقشار جامعه در این کشور محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری برزیل در حالی به دور دوم کشیده شد که ' ژایر بولسونارو' نامزد راست افراطی توانسته با وعده های پوپولیستی و استفاده از تاکتیک های رفتاری و انتخاباتی مشابه دونالد ترامپ توجه مردم را جلب کند و از سوی برخی کارشناسان ' ترامپ برزیل' لقب بگیرد.

'ژایر بولسونارو' نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری برزیل در حالی توانست بیشترین آرا را در دور اول بدست بیاورد که وی در دور دوم (6 آبان) با فرناندو حداد نامزد چپ گرا رقابت خواهد کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین