|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۳۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
اگر چه نتایج و اثر بخشی اجرای برنامه ها در حوزه زنان روستایی و عشایری امید بخش است، اما حجم نیازها و فرصت های پیش روی این قشر ساعی و تلاشگر به مراتب بیشتر و افزون تر از رخدادهای موجود است.
 وزیر جهاد کشاورزی، زنان روستایی و عشایری را کنشگران فعال در عرصه تولید، توسعه و افزایش امنیت غذایی خواند و بر ارایه خدمات آموزشی، ترویجی و مالی به آنان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مهندس محمود حجتی در پیام کتبی خود به دومین همایش ملی زنان روستایی و عشایری که همزمان با روز جهانی زن روستایی در تهران برگزار شد، گفت: زنان روستایی و عشایری بخش مهمی از سرمایه انسانی روستا و مناطق عشایری محسوب می شوند و نقش مهمی در توسعه جوامع محلی دارند.

وی با بیان این که در سه دهه اخیر در وزارت جهاد کشاورزی، توسعه برنامه های آموزشی، ترویجی و مشارکتی ویژه زنان روستایی و عشایری آغاز شده است، گفت: افزایش سطح تحصیلات زنان روستایی و عشایری، اقدامی موثر در ورود آنان به عرصه های جدید کشاورزی از جمله کشت تولیدات گلخانه ای، تولید محصول سالم بوده است.

حجتی در این پیام اظهار داشت: تجربه وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توانمند سازی زنان روستایی و عشایری گویای آن است که بانوان برای بکارگیری شیوه های نوین، بهره گیری از فناوری و افزایش بهره وری آمادگی دارند و چنانچه از برنامه های آموزشی و ترویجی بهره مند شوند، می توانند منشا تحولات جدی در توسعه روستاها باشند.

وی افزود: اگر چه نتایج و اثر بخشی اجرای برنامه ها در حوزه زنان روستایی و عشایری امید بخش است، اما حجم نیازها و فرصت های پیش روی این قشر ساعی و تلاشگر به مراتب بیشتر و افزون تر از رخدادهای موجود است.

حجتی ضمن تبریک روز جهانی زن روستایی گفت: این روز فرصت مغتنمی است تا تمام بخش های موثر و مرتبط با برنامه ریزی و توجه ویژه به نقش و جایگاه موثر زنان روستا و مناطق عشایری در تولید و توسعه برای مشارکت آنها اقدامات عملی و موثر انجام دهند.

وی در ادامه این پیام اذعان داشت: جامعه محلی اعم از روستا و مناطق عشایری یک مجموعه یکپارچه است و بخشی نگری نسبت به فعالیت ها و اقدامات می تواند به انسجام آنان آسیب های جدی وارد کند و از این رو، هم افزایی و هماهنگی در تدوین برنامه ها و جامع نگری و تبیین نقش فعال و اثر بخشی زنان روستایی و عشایری می تواند دستاورد روز جهانی زنان روستایی را به منصه ظهور برساند.

بر پایه این گزارش در این همایش از محصولات گواهی شده کل استان های کشور، کارشناسان مسوول زنان روستایی و عشایر از ۳ زن روستایی در زمینه راه اندازی کسب و کار روستایی تقدیر شد.

در این همایش همچنین از نرم افزار و بازار اینترنتی رونمایی به عمل آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین