|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی که عمدتا در جهت حفاظت از محیط زیست کیش طرح ریزی شده اند، بی تردید نفس تازه ای به این جزیره خواهد بخشید. قرار است این سه پروژه به زودی با حضور مهندس ترکان و مهندس مونسان در کیش به صورت رسمی افتتاح شود.
جزیره کیش با بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی در هفته دولت جان تازه ای گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این سه پروژه شامل تصفیه خانه 10 هزار متر مکعبی، سایت بازیافت نخاله های ساختمانی و پارک خانواده است که مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش پیش از این، وعده بهره برداری از آنها را داده بود.

تصفیه خانه 10 هزار متر مکعبی کیش با هدف تامین بهداشت و تضمین سلامت شهروندان کیش به اجرا درامده است. این تصفیه خانه یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین تصفیه خانه های کشور به شمار می رود. قرار است تصفیه خانه مذکور ابتدا به صورت آزمایشی به مدت یک ماه فعالیت کند تا ضمن بهینه سازی فعالیت آن، در مهرماه آتی بهره برداری اصلی از آن آغاز شود.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پسآب حاصل از تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه، پس از گندزدایی ها برای مصارف کشاورزی و فضای سبز بسیار بهداشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا بوی نامطبوع در سطح جزیره نیز از بین برود.

از سوی دیگر، این تصفیه خانه امکان استفاده صنعت از لجن خشک را مهیا می کند و پسآب حاصل از آن، در هر دوره مورد آزمایش قرار خواهد گرفت تا در صورت وجود مشکل در سیستم برطرف شود.

سایت بازیافت نخاله های ساختمانی دیگر پروژه ای است که روز گذشته در کیش به بهره برداری رسید. پیش از بهره برداری از این سایت، خروج نخاله های ساختمانی از کیش، معضل بزرگی برای جزیره به شمار می رفت به گونه ای که سالانه حدود 4 میلیارد تومان برای آن هزینه می‌شد. از طرفی، بازیافت نخاله های ساختمانی تا کنون به صورت بسیار محدود در کشور انجام شده و سایت کیش یکی از اولین نمونه های کشور به شمار می رود. فاز اجرایی پروژه مذکور با دستور مهندس مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

مهندس بهبود بهی زادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، در خصوص این پروژه گفته است: "در این سایت، سنگ شکن ها کار گذاشته شده و شن و ماسه  و قطعات بتونی خوبی از آن تولید می شود. نکته مهم این است که در نخاله های ساختمانی مواد مختلفی چون آهن، سنگ ، چوب و مواد دیگر وجود دارد. چوب هایی که جمع می شدند ، خطر آتش سوزی را به وجود آورد بود. به زودی تفکیک این نخاله ها از مبدأ آغاز خواهد شد. مواد پلاستیکی، مشمعی، فلزی و چوبی جدا می شوند. مواد باقی مانده تبدیل به شن و ماسه و پریورس می شود و چوب باقی مانده هم تبدیل به کود خواهد شد و به مصرف فضای سبز جزیره خواهد رسید و با این کار قیمت کود ورودی به جزیره را یک سوم کاهش پیداخواهد کرد."

سومین پروژه، پروژه پارک خانواده است. این پارک به گفته بهی زادی به منظور تامین "نیاز مبرم به پارکی خوب و با امکانات برای اهالی منطقه میرمهنا" در غرب جزیره کیش احداث شده است.

پارک خانواده از امکاناتی چون 2 آبنما همراه با رود خروشان، زمین بازی، رینگ دوچرخه سواری، آمفی تئاتر، خانه فرهنگ، بازارچه بانوان و نیز فضای سبز برخوردار است.

بهره برداری از سه پروژه فوق که عمدتا در جهت حفاظت از محیط زیست کیش طرح ریزی شده اند، بی تردید نفس تازه ای به این جزیره خواهد بخشید. گفتنی است افتتاح رسمی این سه پروزه به زودی با حضور مهندس ترکان در جزیره کیش انجام خواهد شد.

در تصاویر زیر، مراحل ساخت تصفیه‌خانه مرور شده است:






























ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین