|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۳۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مشاور منتسب به بن نایف ولیعهد پیشین عربستان سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را همچون صاعقه بر سر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دانست.
 خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مشاور منتسب به بن نایف ولیعهد پیشین عربستان سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را همچون صاعقه بر سر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دانست.

مشاور منتسب به بن نایف ولیعهد پیشین عربستان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: از علل نادانی و کم تجربگی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان این است که با توجه به آرام شدن نسبی امور پس از کودتا و همچنین عبور از طوفان بازداشت شاهزادگان سعودی، گمان کرد می تواند بالاجبار یا از سر رضایت چیزی به ترامپ بدهد و از حمایت مطلق وی برخوردار شود که سخنان ترامپ همچون صاعقه بر سر وی فرود آمد. ترامپ اعلام کرده است: «در صورتی که عربستان عامل کشته شدن خاشقچی باشد، به شدت مجازات خواهد شد».

بن‌سلمان: تمام نفت ایران را در بازار جایگزین کردیم

مشاور منتسب به بن نایف همچنین نوشت: بحران اخیر، ضعف همه پایه های کشور عربستان را نشان داد، این بحران نشان داد راس قدرت عربستان ضعیف تر از آن است که بتواند رهبری کشوری نظیر عربستان را به عهده بگیرد. رسانه های ضعیف و سست عربستان تیر خود را به سوی یک دختر نشانه رفته اند. این بحران ثابت کرد عربستان وزارت امور خارجه ندارد، ثابت کرد محمد بن سلمان رهبری گروهی از نوجوانان را بر عهده دارد و این کشور با عقل و منطق یک دانش آموز مدرسه ای اداره می شود.


مشاور منتسب بن نایف همچنین نوشت: بن سلمان می خواست ضربه ای به حاکمیت ترکیه وارد کند و قدرت برتر باشد، می خواست به مخالفان ساکن در ترکیه بگوید امنیت ندارند اما در واقع، ترکیه ثابت کرد کشور قدرتمندی در بحران هاست. (با این بحران) قدرت مخالفان و روزنامه نگاران و ضعف بن سلمان بیشتر شد و بن سلمان (درحال حاضر) سکوت درباره این موضوع را از دیگران گدایی می کند.


ترکیه به عربستان هشدار داده و گفته است اگر عربستان طی دو روز آینده کنسولگری و خانه سرکنسول خود را به روی نیروهای امنیتی ترکیه باز نکند، مجبور به اتخاذ تصمیماتی خواهد شد و تمایلی به حضور سفیر عربستان و کادر وی در خاک ترکیه ندارد ، این یک اقدام است و در صورتی که روابط دیپلماتیک دو کشور پایان یابد، مصونیت این ساختمان ها لغو خواهدشد.

مشاور منتسب به بن نایف در ادامه گفت: محور عربستان-امارات-مصری ثابت کرده است ضعیف و غیر قابل اعتماد است و بحرانی نظیر آنچه برای عربستان روی داد، نباید از طریق صفحه های شخصی و خیالی در پایگاه های اجتماعی یا از طریق رسانه های ضعیف اداره شود این بحران نیاز به دیپلمات ها و حقوقدانان شایسته و باکفایت دارد که متاسفانه چنین کسانی نداریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین