|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۳۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
اصفهان با کاهش منابع آب روبروست ، از طرفی ظرفیت نیروی انسانی و متخصص در این استان زیاد است و باید در زمینه توسعه گلخانه ای با توجه به ارزش افزوده، اشتغال، صرفه جویی و بهره وری بالا ، تلاش بیشتری انجام شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به ظرفیت های خوبی که در کشور وجود دارد، ضروری است که بذرهای هیبرید برای توسعه گلخانه ها در داخل تولید شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از ایرنا، بذرهای هیبرید از روش های دورگ گیری و تجمیع ویژگی های مطلوب ژنتیکی تولید می شود و برای تولید محصولات گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی از جمله خشکسالی و آفات کاربرد دارد.

محمود حجتی روز شنبه در مراسم افتتاح شهرک گلخانه ای خمینی شهر در غرب اصفهان افزود : در زمان حاضر بذر بیشتر گیاهان گلخانه ای و بذر هیبرید سبزی، صیفی ، قلم گل و گیاه از خارج وارد می شود در حالیکه در برخی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله دانشگاه آزاد اصفهان اقدام هایی برای تولید این محصول انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت : اصفهان از نظر کشت گلخانه ای وضعیت متوسطی در کشور دارد در حالی که ظرفیت این استان بسیار بیشتر از میزان فعلی است.

حجتی افزود : اصفهان با کاهش منابع آب روبروست ، از طرفی ظرفیت نیروی انسانی و متخصص در این استان زیاد است و باید در زمینه توسعه گلخانه ای با توجه به ارزش افزوده، اشتغال، صرفه جویی و بهره وری بالا ، تلاش بیشتری انجام شود.

وی همچنین بسته بندی، سورتینگ (درجه بندی و دسته بندی محصولات) و پردازشگری را از عمده مشکلات تولیدات گلخانه ای دانست و گفت : باید به بحث لجستیک (مدیریت) محصولات گلخانه ای توجه ویژه ای شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نارسایی ها و مشکلات بخش کشاورزی زیاد است، افزود: مشکلات بخش آب همیشه تاریخ بوده است اما با وجود کم آبی ها و مشکلات، امسال یک میلیون تُن بیشتر از سال گذشته در کشور گندم تولید شد.

شهرک گلخانه ای خمینی شهر در مساحت ۱۷ هکتار مشتمل بر ۱۵ گلخانه با اعتبار هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل بخش خصوصی و سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی احداث شده است.

محصولاتی مانند فلفل، خیار، گوجه و انواع گل های تزیینی در این شهرک تولید می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین