|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۲۳۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
وی همچنین با تاکید بر این‌که هیچ تفاوتی در صدور روادید برای ثبت‌نام‌های گروهی و انفرادی وجود ندارد و با توجه به مساعدت مقام‌های عراقی از سال گذشته روادید به صورت انفرادی صادر می‌شود در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: هزینه صدور ویزا برای اتباع افغانستانی مقیم ایران و شهروندان ایرانی یکسان است و تفاوتی ندارد.
رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در مورد کاهش قیمت صدور روادید عراق در ایام اربعین حسینی در طی چند روز اخیر، گفت: براساس این کاهش در حال حاضر هزینه صدور روادید حدود 235 هزار تومان شده است و به کسانی که به قیمت 375 هزار تومان ویزا دریافت کرده‌اند مابه‌التفاوت کاهش قیمت ویزا از طریق سامانه سماح پرداخت می‌شود.

مجتبی کریمی با اشاره به این‌که در حال حاضر 23 دفتر از طرف کشور عراق در ایران در حال صدور روادید اربعین حسینی هستند، ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با پلیس طی 72 ساعت برای متقاضیان حضور در مراسم راهپیمایی اربعین گذرنامه صادر می‌شود و نهایتا طی 72 ساعت نیز امور مربوط به صدور روادید انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که از کودک یک روزه تا پیرمرد 100 ساله همه باید جهت حضور در این راهپیمایی اقدام به دریافت گذرنامه و روادید کنند، تاکید کرد: حتما باید گذرنامه‌ متقاضیان شرکت در این راهپیمایی حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه که با رادیو اربعین صحبت می‌کرد در مورد بحث سفر اتباع افغانستانی به عراق که در ایران دارای برگه سرشماری هستند، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در جریان رایزنی با مقامات عراقی در ارتباط با آن صحبت کردیم موضوع چگونگی سفر اتباع افغانستانی مقیم ایران به عراق برای حضور در این راهپیمایی بود. عراقی‌ها پذیرفتند که کسانی که دارای برگه سرشماری هستند بتوانند با دریافت دفترچه موقتی که نیروی انتظامی برای آنها صادر می‌کند و دریافت ویزا از روی این دفترچه در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی همچنین با تاکید بر این‌که هیچ تفاوتی در صدور روادید برای ثبت‌نام‌های گروهی و انفرادی وجود ندارد و با توجه به مساعدت مقام‌های عراقی از سال گذشته  روادید به صورت انفرادی صادر می‌شود در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: هزینه صدور ویزا برای اتباع افغانستانی مقیم ایران و شهروندان ایرانی یکسان است و تفاوتی ندارد.

کریمی همچنین از زائران اربعین حسینی خواست حتما بر روی وسائل‌شان از جمله موبایل، ساک و یا پاسپورت‌شان اسم خودشان به همراه یک شماره تلفن از ایران و آدرس‌شان نوشته شود تا در صورتی که وسائل‌شان گم شد از این طریق این امکان فراهم باشد که وسائل به آنها بازگردانده شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین