|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۳۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
هند توافق کرده است تا هزینه خرید نفت ایران را به روپیه پرداخت کند تا ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا را دور بزند. بدین ترتیب، این کشور به‌عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران، پس از آغاز دور دوم تحریم‌ها 9 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند.
یک روزنامه آمریکایی از تسلیم شدن آمریکا در برابر مخالفت کشورهای خریدار نفت ایران خبر داد و عنوان داشت که واشنگتن حاضر شده تحریم های نفتی علیه تهران را کاهش بدهد.

 به نقل از تایمز، آمریکا در خصوص تحریم های نفتی ایران برای کشورهایی همچون هند که واردات نفت از این کشور را کاهش داده اما نمی توانند آن را قطع کنند، تخفیف هایی را قائل می شود.

مقام‌های آمریکا تائید کردند برای کشورهایی مانند هند که تلاش خود را برای کاهش نفت ایران صورت داده تا بر اساس مهلت تعیین شده از سوی واشنگتن آن را متوقف کنند، اما به هر ترتیب موفق نشده و یا تمایل به چنین کاری را ندارند، معافیت‌هایی را در نظر گیرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: دولت ترامپ ماه می گذشته پس از خروج از توافق بین‌المللی برجام، دستور داد تا تحریم‌ها علیه ایران دوباره اعمال شود. دور دوم تحریم‌ها که انتخاب میان تجارت با ایران و یا آمریکا را برابر کشورها قرار می‌دهد از ماه آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

تایمز عنوان کرد: هند توافق کرده است تا هزینه خرید نفت ایران را به روپیه پرداخت کند تا ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا را دور بزند. بدین ترتیب، این کشور به‌عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران، پس از آغاز دور دوم تحریم‌ها 9 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته از احتمال اعطای معافیت به خریداران نفت ایران خبر داده بود. بااین‌حال جان بولتون مشاور امنیتی کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که سیاست دولت برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران همچنان پابرجاست؛ هرچند وی اذعان داشت که دست‌یابی به این هدف غیرممکن است.

گزارش ها حاکی است، دولت ترامپ که پیشتر خواستار توقف صادرات نفت ایران همزمان با اجرای تحریم‌های 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) شده بود، اکنون از این موضع فاصله گرفته و در آستانه صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفتی ایران قرار دارد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین