|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۳۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
کمیسیون اروپا در تصمیمش اعلام کرده که گوگل مقررات ضدانحصارش را از سه جنبه مختلف نقض کرده است.
  کمیسیون اروپا در تصمیمش اعلام کرده که گوگل مقررات ضدانحصارش را از سه جنبه مختلف نقض کرده است.

اروپا می‌گوید که اقدامات گوگل برای موتورهای جست‌وجوی رقیبش آسیب‌رسان بوده است.

به گزارش انگجت، کمیسیون اروپا در ماه ژوئیه جریمه بی‌سابقه 4.3 میلیارد یورویی(5 میلیارد دلاری) را علیه گوگل به خاطر نقض قوانین ضدانحصار در رابطه با سیستم عامل اندرویدش وضع کرد. اکنون، گوگل در تلاش است تا این جریمه را لغو کند.

این کمپانی به رویترز اطلاع داد که: «ما اکنون فرجامخواهیمان درباره تصمیم کمیسیون اروپا (EC) به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا ارائه کرده‌ایم».

گوگل در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که قصد فرجام‌خواهی دارد و اینگونه استدلال کرده بود که این محصولش امکان انتخاب بیشتری را در اختیار کاربرانش قرار داده بود، و نه، آنگونه که EC ادعا کرده، کمتر.
این کمپانی گفت: «اندروید گزینه‌های پیش روی همگان را بیشتر کرده، نه کمتر. یک اکوسیستم سرشار از انرژی، نوآوری سریع و کاهش هزینه‌ها مشخصه‌های کلاسیک رقابت قوی هستند.»

کمیسیون اروپا در تصمیمش اعلام کرده که گوگل مقررات ضدانحصارش را از سه جنبه مختلف نقض کرده است: تولیدکنندگان را ملزم به گنجاندن Google Search و کروم در دستگاه‌هایشان کرده بود، به آنها برای پیش‌نصب انحصاری Search پول داده است، و مانع از آن شده که تولیدکنندگان، دستگاه‌هایی که از اندرویدی استفاده می‌کنند که مورد تاییدش نیست به فروش برسانند. این کمیسیون گفت که این اقدامات «مانع از امکان رقابت برای موتورهای جست‌وجوی رقیب شده است.»

مارگارت وستاگر، کمیسیونر رقابت کمیسیون اروپا، در یک کنفرانس خبری در ماه ژوئیه گفت: «گوگل حق دارد الزامات فنی را برای کسب اطمینان از اینکه قابلیت‌ها و اپ‌های درون اکوسیستمش به درستی عمل کنند وضع کند، ولی این الزامات فنی نمی‌توانند به عنوان سرپوشی برای جلوگیری از توسعه اکوسیستم‌های اندرویدی رقیب عمل کنند. گوگل نمی‌تواند هم خدا را بخواهد و هم خرما را.»

سال گذشته، کمیسیون اروپا گوگل را به خاطر اولویت دادن قابلیت خرید مقایسه‌ایش بر دیگران 2.42 میلیارد یورو (2.72 میلیارد دلار) جریمه کرد، تصمیمی که گوگل برای آن نیز فرجام‌خواهی کرده است.
پیش‌بینی می‌شود که تصمیم‌گیری نهایی درباره هر دو این پرونده‌ها سال‌ها به طول بیانجامند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین